Greenbriar Market Champions ‘Earth Year’ to Make 2025 Count for the Planet
Calgary business expands sustainability commitments with new initiatives, products, and partnerships.
“Sustainability isn’t a seasonal trend for us — it’s a way of doing business, every day,” says Mat, co-owner of Greenbriar Market. “We want people to know that small actions, repeated consistently, can have a huge impact. If you only go to the gym in January, it’s not going to do much. The same is true for the planet.”
In 2025, Greenbriar Market is introducing a series of upgrades and programs that align with this year-round philosophy. Among the new initiatives is the launch of pre-filled refillery items, now available to order online — as well as the debut of beautifully bundled (but never cellophane-wrapped) eco-gift sets, and the expansion of Greenbriar’s private label lines (Sebeana, Aspera, Ornata, and soon Cuprea) now available on Faire.com to wholesale buyers across North America.
“We’ve seen an incredible increase in first-time refill customers,” adds Shawn, co-owner. “That tells us people are ready to make the switch. Whether it's refilling dish soap or gifting sustainably, they’re looking for easier, more meaningful ways to align their values with their habits.”
To celebrate Earth Month and kick off Earth Year, Greenbriar is hosting a gift basket giveaway in partnership with Crossroads Market, running April 22. The curated bundle will feature best-selling eco goods and is designed to show how sustainable choices can also be beautiful, useful, and deeply appreciated.
As a locally owned small business committed to sustainability, Greenbriar Market also reminds consumers that their choices matter: according to LOCO BC, 66¢ of every dollar spent at a local business stays in the community, compared to just 11¢ when spent with large multinationals.
About Greenbriar Market + Refillery
Greenbriar Market + Refillery is a Calgary-based retail business offering a curated selection of sustainable lifestyle goods, eco-friendly beauty products, homewares, and refillable essentials. Known for its commitment to low-waste practices and community-driven values, Greenbriar operates locations at Crossroads Market and in Montgomery, with a growing online and wholesale presence.
Media Contact:
Christina Pilarski
CIPR Communications
+1 403-836-8249
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre
Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE
Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.