Growth market in sight: SAG Group wants to start production of cryogenic tanks and lightweight components in India
SAG Group, an international producer of aluminum tanks and lightweight components and pioneer in cryogenic tank technology for trucks, plans production in India
"India is one of the fastest growing markets in the world – with an enormous demand for sustainable and innovative vehicle technology. As a technology leader with many years of expertise, we want to contribute our know-how to a future market that offers great potential both economically and in terms of sustainability and has high ambitions," says Karin Exner-Wöhrer, CEO of the SAG Group. "Our technologies for LNG and LH2 cryogenic tanks as well as rheocasting lightweight design offer ideal solutions for the requirements of the Indian commercial vehicle market. Against the backdrop of current economic policy challenges, expansion into India represents a strategically attractive alternative."
Great market potential on the subcontinent
In this environment, the SAG Group sees great opportunities for sustainable mobility solutions "Engineered in Austria". With over 950,000 trucks produced annually, India is one of the largest commercial vehicle markets in the world. At the same time, the Indian government is pushing ahead with the transformation to environmentally friendly mobility – including by investing in hydrogen infrastructure and low-emission transport solutions. Economic growth in 2023 was around 7 percent, making India one of the most dynamic economies at the moment.
"Developed in Austria and made in India for Indian OEMs has great market opportunities and is in line with our group-wide follow-the-customer and localization strategy," concludes Karin Exner-Wöhrer.
SAG: Global player with a local footprint in six countries and at nine locations
The SAG Group is an internationally active production and development company with 950 employees worldwide at nine locations in Austria, the Netherlands, Slovakia, Spain, Mexico and the USA. The company is privately owned and goes back to Salzburger Aluminium AG, founded in 1898 and based in Lend/Salzburg.
The SAG Group is a technology leader in the field of cryogenic tank systems for LNG & LH2 (liquefied natural gas & liquid hydrogen) and in the field of rheocasting (special casting processes for aluminum components).
As the market leader for aluminium tanks for heavy trucks, SAG is an internationally successful supplier to many well-known OEMs. In addition, innovative lightweight components, air accumulators, compressed air tanks and special components for the commercial vehicle, rail and special vehicle industries are produced and delivered worldwide.
The turnover of the entire group of companies amounted to around EUR 180 million in 2024.
As part of the GreenTech Award ceremony, SAG has already received several awards as a "Leading Innovator". The reason for this is the company's numerous patents for innovations that contribute to climate protection.
Andrea Pfennigbauer
SAG New Technologies GmbH
+43 664 606502043
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Patrick and Josh Lange of Business Modification Group Sell Established HVAC Company in Broward County
Southeast Addiction Center Atlanta Highlights the Urgent Need for Comprehensive Alcohol Addiction Treatment
The World’s First Literacy-Themed Gas Stations Launch a Summer Reading Adventure for Kids
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.