Hartzell Engine Tech Acquires E-MAG, Makers of Electronic Ignitions
E-MAG manufactures lightweight electronic ignition systems that offer improved reliability, longer engine life spans, improved starting, smoother idle and partial throttle operations. Lycoming, Continental Titan and Superior Air Parts also offer E-MAG factory options.
Hartzell Engine Tech plans to move E-MAG products toward certification for the General Aviation market. That will create a certified electronic ignition system able to serve as a drop-in replacement that does not require external, backup power or power conditioners for continued operation.
“While our traditional mechanical magnetos will be around for a long time, Hartzell Engine Tech acquired E-MAG to expand its PowerUP Ignition System product portfolio into both the non-certified and certified markets,” said Hartzell Engine Tech President Keith Bagley. “The self-powering, plug-and-play characteristic of the E-MAG design will soon be available for straightforward dual installations in the certified market as PMA products compatible with conventional aviation harnesses and spark plugs,” he added.
Brad Dement and Tom Carlson, founders and co-owners of E-MAG, will be assisting Hartzell Engine Tech during a transition period. Eventually E-MAG manufacturing and support activities will be relocated from Azle, Texas to Hartzell Engine Tech’s main facility in Montgomery, Ala.
“We are excited that E-MAG is joining Hartzell Engine Tech and the Signia family of companies,” said Dement. Carlson added, “The additional capabilities and resources of Hartzell Engine Tech will accelerate the E-MAG certification process.”
About Hartzell Engine Tech
Hartzell Engine Tech offers a product portfolio consisting of PowerUP Ignition Systems, Janitrol Aero, Fuelcraft, Plane-Power, Sky-Tec, and AeroForce Turbocharger Systems. Together, these brands provide engine accessories and heating solutions for General Aviation and the military. For more info go to https://hartzell.aero/.
About Signia Aerospace
Signia Aerospace is a global, integrated provider of high-performance systems and specialized components for the aerospace industry. Signia currently operates several complementary business segments: Thermal Management (key brands include ACE Thermal Systems and Mezzo Technologies), Mission Systems (key brands include Onboard Systems International, Onboard Systems Hoist & Winch, Lifesaving Systems, and Meeker Aviation), Cleveland Wheel & Brake Systems, and Hartzell Aviation (key brands include Hartzell Propeller, Hartzell Engine Tech, and Hartzell Aerospace Welding). The Signia brands are leaders in their respective categories and provide a compelling value proposition to both aerospace and defense OEMs and operators. For more information visit www.signiaaerospace.com.
Jim Gregory for Hartzell Engine Tech
James Gregory Consultancy llc
+1 316-706-9147
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Couple Opens Unique '432Hz' Live Music Sanctuary on Spain's Costa del Sol for Summer Vibes and Son Awareness
انتشار خيمۀ حسب حال راز آميز عمر خيام: بازدوزى منطقى و ترجمۀ منظوم هزار رباعى ميكدۀ سعادتش بر اساس روش هستى شناسى خود او
Dr. Michael H. Gold Inducted into The International Order of Fantastic Professionals
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.