Inch & Co Revitalizing the Housing Market
How Luxury Apartments Are Actually Creating Affordable Housing
YORK, PA, UNITED STATES, May 12, 2025 /EINPresswire.com/ -- The construction of luxury apartments has been a controversial topic within the last few years. Inch & Co has been tied into this conversation, as they are building more multi-family homes in Pennsylvania and North Carolina.Are they truly needed?
How will they affect the locals or the economy?
Many have ventured a guess that it will drive up the price of housing, create an affordability crisis of local tenants, and drive out lower-cost housing. However, the data shows the opposite effect; building more multi-family units is creating more affordable housing.
How can that be true?
According to Vicki Been, a New York University law professor and faculty director of the Furman Center for Real Estate and Urban Policy, “Adding supply either decreases rents or slow the growth of rents.”
Increasing the supply of the housing market will in turn drop the price. When more expensive housing is created, it creates a shift in the housing market. Renters that can afford the larger price tags move into the new builds, which leaves the more affordable rentals open for tenants that couldn’t budget for the new builds.
Inch&Co has been adding to this solution in its recent years. Since 2018, Inch has built nine multi-family unit buildings and six more are underway. They are currently serving Pennsylvania, Maryland, and are venturing their way to North Carolina. With the creation of these new multi-family units, Inch&Co is helping with the affordability crisis within the US.
According to ‘We Are Apartments’ with data from the US Census Bureau, the US needs 266,000 apartments built annually to keep up with the housing demand. Pennsylvania specifically needs 5,000 units built per year. North Carolina exceeds that with approximately 14,000 units needed annually.
Inch&Co is a small fish in a large ocean that is stepping up to make a dent in the housing crisis.
Resources:
https://www.weareapartments.org/data/
https://www.npr.org
Supply Skepticism Revisited by Vicki Beena*, Ingrid Gould Ellenb, and
Katherine O’Reganc
Isabelle Frank
Inch&Co
+1 717-881-6483
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Ralph Caruso’s Above The Line Production Rentals Celebrates 10 Years of Growth as Key Supplier to Top Film Productions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.