LEE'S FAMOUS RECIPE® CHICKEN DARES DOUBTERS IN NEW AD CAMPAIGN
Launches first ad campaign with new branding with Plein Air Agency
SHALIMAR, FL, UNITED STATES, May 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- Lee's Famous Recipe® Chicken, a name synonymous with delicious, homestyle fried chicken for nearly 60 years, is having disbelievers eat their famous last words in a new ad campaign. Plein Air Agency, the creative agency of record, developed the campaign, which leans into the brand's playful side and marks a significant shift in the brand’s messaging. The new creative work will appear on social media and streaming TV across the brand’s footprint starting today."The new campaign celebrates our brand legacy in a fun way and reaffirms that we’re famous for a reason. Our partners at Plein Air have helped us take another big step in our brand transformation that’s already included our new visual identity, updated restaurant designs, and now this great new creative direction for our advertising,” said Dan Sokolik, VP of Marketing for Lee's Famous Recipe® Chicken.
The campaign leans into humor, showing doubters eating their "famous last words" after just one bite of Lee’s Famous Recipe® Chicken. It marks the next phase in the brand’s evolution following a major rebranding effort in 2023, when they partnered with design firm Chute Gerdeman to develop Lee’s new visual identity, drawing inspiration from their core values of Heritage, Care, Quality, Comfort, and Traditions.
“We are investing in creative production more than ever as part of our commitment to evolving our brand while reminding both new and long-time customers exactly why we’re famous," continued Sokolik. "I’m excited to get these ads in front of the public and continue to build on our reputation as a brand that welcomes everyone, even those who doubt us.”
The new ads build on Lee’s revitalized brand identity, offering a bold, confident message that invites audiences to rediscover what makes Lee’s a standout. With an emphasis on flavor, quality, and a little bit of fun, the campaign introduces a fresh energy while staying true to the brand’s roots.
"Lee’s is a special brand with a rich history, and we fundamentally wanted to celebrate what makes it so famous," said Paul McEnany, co-CEO of Plein Air Agency. " This is an inflection point for Lee’s. It’s truly been an honor to play a role in the growth of a company that’s both building on its legacy and finding new ways to reinvent itself after nearly 60 years.”
For more information about Lee's Famous Recipe® Chicken, visit www.leesfamousrecipe.com or follow them on Facebook or Instagram.
About Lee’s Famous Recipe® Chicken
For nearly 60 years, Lee’s Famous Recipe® Chicken, a quick service franchise founded in Lima, Ohio, has specialized in fresh, never frozen chicken. Lee’s is recognized for two years in a row as a top 10 Fast Food Fried Chicken by USA Today’s 10Best Readers’ Choice Award. Today, there are more than 130 Lee’s Famous Recipe®
Chicken locations in 12 U.S. states and in Canada, most are individually owned and operated. For additional information, please visit LeesFamousRecipe.com.
Brianne Barbakoff
Ink Link Marketing
brianne@inklinkmarketing.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Complete Roofing Solutions Highlights Long-Term Value of Roof Maintenance Plans
Non-Surgical Robotic Laser Spinal Decompression Offers Life-Saving Hope to Chronic Pain Sufferers in Ottawa
Bikago Motorbike and Scooter Rentals Achieves TripAdvisor Top 10 Global Tourism Ranking
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.