LodgIQ Sponsors the HSMAI Commercial Strategy Week 2025, Co-located with HITEC in Indianapolis
Hospitality revenue technology provider LodgIQ, a pioneer of commercial strategy, brings data-driven leadership to support HSMAI’s ongoing education mission.
Held June 16-18, 2025, in Indianapolis and co-located with HITEC, HSMAI’s Commercial Strategy events serve as a focused gathering point for commercial executives in sales, marketing, and revenue optimization. LodgIQ’s sponsorship supports HSMAI's mission to elevate the practice of hospitality revenue management through education, certification, and industry collaboration.
“HSMAI continues to raise the bar for commercial strategy in our industry, and we’re proud to stand behind that mission,” said Vincent Ramelli, CEO of LodgIQ. “Their conferences offer an essential platform for revenue, marketing, and commercial leaders to deepen their expertise, share best practices, and engage in high-value networking.”
LodgIQ’s revenue optimization platform leverages advanced machine learning to provide dynamic, real-time pricing recommendations tailored to each hotel’s market conditions, competitive set, and booking patterns. Its intuitive design and automated workflows allow revenue managers to streamline their day-to-day processes and focus on strategic decision-making.
“The industry’s most forward-thinking technology conversations will happen in Indianapolis this June, and our presence there, through our support of HSMAI, is a commitment to innovation and education,” added Ramelli. “We’re not just providing a tool; we’re building a way to elevate revenue management into commercial strategy.”
During this 2025 edition of the HSMAI Commercial Strategy Week, the LodgIQ expert team stands ready to welcome the many attendees who want to learn more about the latest advancements in hotel revenue intelligence and explore partnership opportunities.
About LodgIQ™
LodgIQ™ is a leading AI-enabled revenue management platform for the hospitality industry, transforming data integration and decision-making for hotel commercial teams. Our platform consolidates Revenue, Sales, and Marketing data, providing insights into market trends and consumer behaviors for strategic, data-driven decisions. LodgIQ offers a real-time, comprehensive view of key metrics, enhancing room rate adjustments, marketing campaigns, and sales strategies. Committed to optimizing operations and maximizing revenue, LodgIQ is the essential tool for unified commercial strategies in hospitality. Currently working with over 550 hotels, LodgIQ’s products combine sophisticated machine learning with an intuitive and powerful user interface, delivering advanced recommendations and actionable analytics. LodgIQ is headquartered in Silicon Valley, with offices in New York City, and Bangalore. For more information visit https://lodgiq.com/
Alexandra Woolsey
LodgIQ
alexandra.woolsey@lodgiq.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Precision and Power: Screw Pump Market to Accelerate with a CAGR of 5.0% Increasing Industrial Applications
Revolution in Digital Therapy: Telerehabilitation Market Worth $5,400 million in 2024, Poised for 9.2% CAGR Growth
Bron & Claude Executive Director Bronson Burke to Speak at EPC Show 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.