Lounge Lizard Releases In-Depth Case Study on Digital Transformation for American University of Iraq – Baghdad (AUIB)
This latest case study provides an in-depth examination of how Lounge Lizard collaborated with AUIB to enhance its digital presence and optimize the user experience for both domestic and international audiences. From a complete redesign of the university’s website to the implementation of intuitive navigation and scalable architecture, Lounge Lizard’s strategic and technical solutions are highlighted throughout the project’s lifecycle.
“This project represents our commitment to helping global institutions thrive through innovative digital strategy,” said Ken Braun, Co-Owner of Lounge Lizard. “The AUIB team had a clear vision, and together, we brought it to life with a user-first, future-ready platform.”
The case study outlines:
-Challenges faced by AUIB in reaching prospective students and stakeholders
-Lounge Lizard’s strategic approach to UX/UI and content architecture
-The results: enhanced usability, improved engagement, and long-term scalability
Read the full case study here: https://www.loungelizard.com/work/auib/
For universities and institutions seeking inspiration or proven digital solutions, this case study is a compelling read on how design and strategy can drive growth and visibility in a competitive educational landscape.
About Lounge Lizard:
Founded by industry leaders Ken Braun and Sharon Sexton Braun, Lounge Lizard is a family-owned digital marketing agency celebrating its 25th year in business. Headquartered in Long Island, NY, with offices in New York City, Washington D.C., Nashville, Charleston, Los Angeles, and Miami, our award-winning firm excels in branding, web design, and results-driven digital marketing, earning accolades for our innovative strategies and tangible results. We foster long-term partnerships with our clients, creating impactful 360° digital experiences that propel their success in the ever-evolving digital landscape.
Ken Braun
Lounge Lizard Worldwide Inc
+1 888-444-0110 ext. 102
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Ralph Caruso’s Above The Line Production Rentals Celebrates 10 Years of Growth as Key Supplier to Top Film Productions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.