Low-Cost Carrier Market Size USD 679.93 Billion by 2030, 16.30 % CAGR Driven by Rising Demand Affordable Air Travel
The MEA's unique geographic location in the world has contributed to the growth of the aviation industry there
NEW YORK,, TX, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Low-Cost Carrier (LCC) Market OutlookThe global Low-Cost Carrier (LCC) Market Size is poised for an extraordinary growth trajectory, with its market size expected to surge from USD 203.15 billion in 2024 to an estimated USD 679.93 billion by 2030. This impressive expansion reflects a robust compound annual growth rate (CAGR) of 16.30% during the forecast period from 2024 to 2030. The sharp rise in demand for affordable air travel, especially among the middle-income population and budget-conscious travellers, is one of the key drivers fueling this upward momentum. In an era where value-for-money has become a decisive factor in consumer decision-making, low-cost carriers continue to disrupt the traditional aviation ecosystem, providing competitive services at significantly reduced fares.
Get a Quote - Request a price quote for the report or specific research services: https://www.marketresearchfuture.com/sample_request/8504
The ongoing shift in consumer preferences towards economical travel options has played a crucial role in shaping the global LCC market. Economic recovery post-pandemic, an increasing number of first-time flyers in emerging markets, and the rise of tourism among millennials and Gen Z demographics have substantially boosted the demand for low-cost flights. These carriers cater to short-haul and medium-haul travel needs while adopting cost-cutting strategies such as single-class configurations, secondary airports, quick turnaround times, and direct online ticket sales. The cumulative effect of these strategic choices translates into significant cost advantages, which are then passed on to passengers in the form of lower ticket prices.
Several major players are at the forefront of this transformative growth, shaping the market through innovative offerings and strategic expansions. EasyJet Airline Company Limited, headquartered in the United Kingdom, continues to be a prominent name in Europe’s budget airline sector. The company is known for its expansive intra-European network and its efforts to enhance fuel efficiency and customer experience through digital transformation. Likewise, AirAsia Berhad, based in Malaysia, remains a dominant force across Southeast Asia, offering both domestic and international low-cost services. Its aggressive expansion strategy and growing digital ecosystem, including its super app and fintech ventures, have positioned AirAsia as a regional powerhouse.
Markopolo.ai raises USD 2 million Seed round led by Joa Capital to scale in Saudi Arabia
Artificio Enhances AI-Powered Resume Parsing Solution with Agentic Capabilities and API Integration
First 5 California and First 5 San Diego Announce Stronger Starts Statewide Day of Action with Family Event
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.