Maantic Wins Pega Customer Service Award at PegaWorld 2025
The award-winning work features Maantic’s Unified AI-Powered Customer Service Platform for Claims, implemented for clients, including a leading North American life insurance company, and a prominent automotive financial services provider. Through this initiative, Maantic leveraged Pega Customer Service to drive significant business outcomes, including:
• Over 50% reduction in average handling time through intelligent automation and guided workflows
• Seamless expansion into new geographies with over 70% component reusability
• AI-assisted "once-and-done" claim setup processes and field population automation
• Full offshore delivery model, achieving accelerated timelines and cost efficiencies
Additionally, Maantic integrated Pega GenAI Knowledge Buddy™ with existing client knowledge management platforms and implemented GenAI-based document summarization, further enhancing customer and agent experiences.
"Congratulations to Maantic for receiving the Customer Service Award for excellence in delivering customer experiences," said Daniel Österberg-Holm, vice president, global partner ecosystems, Pega. "This achievement highlights their exceptional expertise in leveraging Pega's powerful capabilities to drive agility and adaptability in customer service organizations. Together, we are committed to empowering our customers to overcome challenges, achieve digital excellence, and make a lasting impact on the industries they serve. We look forward to our continued collaboration."
Maantic will be celebrated along with other award winners at the PegaWorld Partner Summit and Reception on Sunday, June 1, 2025, at PegaWorld 2025 in Las Vegas.
For more information about Maantic's customer service solutions and digital transformation services, please visit www.maantic.com.
About Maantic: Founded in 2009 and headquartered in Sunnyvale, CA, Maantic is a niche technology services provider delivering strategy, process, and technology consulting across North America, Asia-Pacific, Europe and the Middle East. Maantic specializes in servicing clients across industries including financial services, insurance, healthcare, manufacturing, and high technology. With deep expertise in customer service, workflow automation, emerging technologies, and AI-driven solutions, Maantic partners with clients globally to drive digital transformation and deliver measurable business outcomes.
Sandy Mukherjee, Head of Global Markets
Maantic Inc
+1 412-245-7901
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Expansion in Motion at Mount Laurel Animal Hospital: Growing Stronger to Serve Better
Mastering the AI Age: New Lifestyle Magazine Report Calls for Smarter, Safer Innovation
Blue Sands Wealth Celebrates USA Volleyball Hall of Fame Inductee Tayyiba Haneef-Park
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prof. Kołodko: Elon Musk stracił na roli doradcy Donalda Trumpa. Można mieć zastrzeżenia do rezultatów jego misji
Po pół roku szefowania Departamentowi Efektywności Rządowej (DOGE), którego celem było znalezienie oszczędności kosztem cięć personalnych w administracji federalnej, Elon Musk zdecydował się na rezygnację z politycznej kariery i powrót do świata biznesu. Jego Tesla nie może zaliczyć I kwartału br. do udanych. Zdaniem byłego ministra finansów prof. Grzegorza Kołodki do rezultatów pracy Muska można mieć wiele zastrzeżeń, choć część założeń udało mu się wykonać.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Ochrona środowiska
Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad

Bioróżnorodność oceanów jest zagrożona i musimy zrobić wszystko, aby ją chronić – biją na alarm naukowcy z całego świata. Badani przez organizację Marine Stewardship Council wskazują, że przyczyniają się do tego przede wszystkim zmiany klimatyczne i przełowienie. W związku z przypadającym 8 czerwca Światowym Dniem Oceanów eksperci MSC zachęcają do wspólnej edukacji na temat tego, jakie działania może podjąć każdy z nas na rzecz ochrony morskiego ekosystemu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.