Maantic Wins Pega Customer Service Award at PegaWorld 2025
The award-winning work features Maantic’s Unified AI-Powered Customer Service Platform for Claims, implemented for clients, including a leading North American life insurance company, and a prominent automotive financial services provider. Through this initiative, Maantic leveraged Pega Customer Service to drive significant business outcomes, including:
• Over 50% reduction in average handling time through intelligent automation and guided workflows
• Seamless expansion into new geographies with over 70% component reusability
• AI-assisted "once-and-done" claim setup processes and field population automation
• Full offshore delivery model, achieving accelerated timelines and cost efficiencies
Additionally, Maantic integrated Pega GenAI Knowledge Buddy™ with existing client knowledge management platforms and implemented GenAI-based document summarization, further enhancing customer and agent experiences.
"Congratulations to Maantic for receiving the Customer Service Award for excellence in delivering customer experiences," said Daniel Österberg-Holm, vice president, global partner ecosystems, Pega. "This achievement highlights their exceptional expertise in leveraging Pega's powerful capabilities to drive agility and adaptability in customer service organizations. Together, we are committed to empowering our customers to overcome challenges, achieve digital excellence, and make a lasting impact on the industries they serve. We look forward to our continued collaboration."
Maantic will be celebrated along with other award winners at the PegaWorld Partner Summit and Reception on Sunday, June 1, 2025, at PegaWorld 2025 in Las Vegas.
For more information about Maantic's customer service solutions and digital transformation services, please visit www.maantic.com.
About Maantic: Founded in 2009 and headquartered in Sunnyvale, CA, Maantic is a niche technology services provider delivering strategy, process, and technology consulting across North America, Asia-Pacific, Europe and the Middle East. Maantic specializes in servicing clients across industries including financial services, insurance, healthcare, manufacturing, and high technology. With deep expertise in customer service, workflow automation, emerging technologies, and AI-driven solutions, Maantic partners with clients globally to drive digital transformation and deliver measurable business outcomes.
Sandy Mukherjee, Head of Global Markets
Maantic Inc
+1 412-245-7901
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

John O’Farrell Hits Amazon Best-Seller Status with 'Flip the Script' Book Co-Authored with Chris Voss
Couture Pattern Museum Founder Achieves Professional Membership in ICOM’s COSTUME International Committee
American Healthcare System is Facing a Deadly Crisis Due to the Rapid Disappearance of Compassion in Medical Care
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.