Marc Corsi, CAC President, Appoints Albert Mas as CAC Director for the Midwest United States
Albert Mas brings experience and expertise to his new role. An accomplished professional, he is currently the Executive VP of Corporate Services at Tradebe Environmental Services. Tradebe has provided cutting edge solutions in waste management, recycling, and energy management through strategic investments in the space. With reach in life sciences, port services, and environmental services, Mas understands exactly what investments drive communities forward, and seeks to bring his entrepreneurial prowess and cunning to the CAC. He holds an MBA from the Kellogg School of Management, and is the son of former Catalan President and CAC Transatlantic Bridge Award recipient Artur Mas.
“Albert’s combination of business acumen, geographic location, and cultural connection made him the clear choice for Director in the Midwest. He is a fine embodiment of the values we operate by at the Catalan American Council. He understands the needs of the Catalan community and has the relationships and ingenuity to cultivate a vibrant community of members. His father, my friend President Mas, has much to be proud of,” said CAC President Marc Corsi.
Mas is excited to assume his new position as Regional Director:
“I am incredibly excited to work with President Corsi and the CAC. The Catalan American Council addresses a key issue for Catalan Americans by providing them with agency and community support. I am thrilled that an organization like the CAC is creating a home for the Catalan diaspora in the United States. I intend to contribute to the mission as Director for the Midwest,” said CAC Midwest Director Albert Mas.
The CAC advocates for Catalan American businesses and leaders in the United States and advances transatlantic business partnerships between Catalan American interests and entities in the Catalan-speaking territories of Europe.
Ivan Kiryakin
Catalan American Council
info@catalanamerican.org
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pogo Stadium Demo Launches for Steam Next Fest With Go-Inspired Rhythm Strategy and Shinobu Amayake Score
Talentuch Reports Groundbreaking Recruitment Case: Client Chooses AI Over Human Data Analyst
Electra Wins Audience Prize at WMF 2025 for Advancing Battery Intelligence with AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.