Mitch Gould Featured on the Cover of The Executive Lens Magazine for Pioneering Retail Distribution Strategy
This signature strategy, developed by Gould to address the challenges faced by international brands entering the U.S. market, offers a comprehensive, turnkey solution encompassing everything from importation and distribution to sales, marketing, and FDA compliance.
“I created the Evolution of Distribution nearly 20 years ago to help foreign brands enter the United States with a turnkey, one-stop solution,” said Gould. “Essentially, we become their headquarters.”
“By consolidating these services under one umbrella, NPI simplifies the complex process for international brands, allowing them to focus on their core competencies,” added Gould.
The article outlines how Gould’s strategy streamlines market entry, cuts costs, and enables long-term growth in the highly competitive U.S. retail space. His visionary leadership has made NPI a trusted partner for brands worldwide, setting new standards for efficiency and effectiveness in retail distribution.
Under Gould’s guidance, NPI has introduced numerous international health and wellness brands to the U.S. market and built strong partnerships with industry leaders like Amazon. His success and forward-thinking approach have also been recognized in publications such as World’s Leaders Magazine, further establishing his reputation as a trailblazer in the field.
The Executive Lens feature also includes an in-depth look at Gould’s memoir, The Blonde, the Ferrari, and the Kwan: The Quintessential American Success Story. The book details his journey from Brooklyn to becoming a global force in retail distribution, his work with legendary figures such as Steven Seagal, Hulk Hogan, Ronnie Coleman, and Wayne Gretzky, and the personal values that drive his professional life.
The memoir is both a business playbook and a deeply personal narrative that celebrates resilience, innovation, and meaningful relationships—including his with wife, Sherry.
For more information, visit www.nutricompany.com.
MORE ON NUTRITIONAL PRODUCTS INTERNATIONAL AND ITS FOUNDER
NPI is a privately held company specializing in the retail distribution of nutraceuticals, dietary supplements, functional beverages, and skin-care products. NPI offers a unique, proven approach for product manufacturers worldwide seeking to launch or expand their products' distribution in the U.S. retail market. Gould, known as a global marketing guru, also has represented icons from the sports and entertainment worlds such as Steven Seagal, Hulk Hogan, Ronnie Coleman, Roberto Clemente Jr., Chuck Liddell, and Wayne Gretzky.
Kayla Zadel
InHealth Media
+ 15615440719
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

leagend BMS100 Sets New Standard for Real-Time Battery Monitoring in High-Demand Environments
AI CERTs® Launches AI+ Security Level 3™ to Equip Cyber Pros for Intelligent Threat Defense
Giant Leap Day July 20
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.