MOIN Launches Cross-Border Remittance Service via Toss App, Enhancing Accessibility for 28 Million Users
MOIN, a leading fintech company specializing in cross-border remittance solutions, has launched its cross-border money transfer service on Toss
SEOUL, EUNPYEONG, SOUTH KOREA, June 2, 2025 /EINPresswire.com/ -- MOIN, a leading fintech company specializing in cross-border remittance solutions, has launched its cross-border money transfer service on Toss, South Korea’s premier financial super-app with over 28 million users. By integrating with MOIN, Toss has expanded its service offering to include convenient and cost-effective cross-border money transfer, further strengthening its position as a comprehensive financial services platform. Notably, MOIN and Toss are the only two Korean companies listed in KPMG’s “World Top 100 Fintech Companies,” underscoring their global leadership and credibility.This collaboration builds on MOIN’s proven expertise in navigating complex regulatory frameworks and maintaining stable operational partnerships with global financial institutions. MOIN’s cross-border remittance service is recognized for its simplicity, speed, and competitive pricing—delivering real-time transfers with fees up to 90% lower than those charged by traditional banks.
In addition to its retail offering, MOIN operates the MOIN Payment Network (MPN), an algorithm-driven cross-border payment infrastructure. Through the MPN, MOIN provides white-labeled remittance solutions to financial institutions such as Mirae Asset Securities and delivers automated B2B cross-border remittance and settlement services to payment gateways and platform providers that serve international merchants and suppliers.
MOIN has successfully provided KRW collection and payout to leading global fintechs and financial institutions, supporting a variety of scenarios including personal remittance and business payments. Recognized for its reliability and expertise, MOIN continues to expand its presence as a trusted B2B partner in the global payments industry.
Ilseok Suh, CEO of MOIN, said, “The integration of our service within the Toss app significantly improves the accessibility and convenience of cross-border remittance. We are pleased to provide both existing and new users with a faster, more affordable, and highly secure cross-border money transfer experience.”
Looking ahead, MOIN plans to expand its partnerships with platforms and financial service providers seeking to integrate cross-border remittance capabilities. Through ongoing collaboration and technological innovation, MOIN aims to redefine the standard for global remittance solutions and deliver greater value to users across domestic and international markets.
Lee Ji Sun
MOIN
+82 10-3743-6957
jisun.lee@themoin.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Shock Absorber Market to Hit USD 21.07 Billion by 2030, Driven by Ride Comfort & Suspension Innovation
Medical Sterilization Trolley Report 2025 – For Strategy Officers and Market Intelligence Teams
Pediatric Telehealth Market Forecast To 2034 – For Business Leaders, Analysts, And Strategic Teams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.