Morgan Lim on Xraised: A Fresh Look at Sales Through the Lens of Time
Author and Sales Trainer, Strategist Shares a Time-Based Approach to Sales Performance and Precision
SAN FRANCISCO BAY AREA, CA, UNITED STATES, April 16, 2025 /EINPresswire.com/ -- In his recent interview with Xraised, Morgan Lim—sale trainer, strategist, and author of Unleashing the Power of Time—provides honest insight into how sales professionals can take charge of their pipeline, priorities, and performance by reevaluating their relationship with time.
Instead of providing yet another sales playbook rooted in hustle culture or vague advice, Lim’s book presents a time-centric framework aimed at helping revenue teams operate with greater clarity, alignment, and purpose. Drawing from his decades of experience as a top-performing Account Executive, Lim’s methodology emphasizes less on chasing and more on working smarter—with time as the anchor.
“Sales isn’t just about hitting the numbers—it’s about how well you manage your time to achieve that goal,” Lim shared during the interview. “Once you align your selling time with the right opportunities, your entire sales process becomes more effective.”
At the center of this approach is the OPPTIC Methodology—a framework developed by Lim to help sellers qualify deals and validate champions by focusing on Outcome, Pain, People, Timeline, Impact, and Criteria. This time-based structure enables sellers to prioritize genuine opportunities, align with decision-makers, and progress deals within the available timeframe.
Along with OPPTIC, Lim introduces:
The 60-3-35 Formula: A guide for structuring daily, weekly, and monthly focus to maximize selling time.
The MAP Closing Strategy: A Mutual Accountability Plan aimed at helping sellers and buyers align on the final steps for closing—eliminating guesswork and reducing wasted cycles.
These tools are already being embraced by innovative revenue teams, especially in the tech sector, as they aim to minimize pipeline drag and enhance forecasting confidence.
“You don’t need to pursue 100 leads if 10 are genuine and ready—especially if you know how to identify them,” Lim added.
The interview touches on:
How Unleashing the Power of Time is transforming how sales leaders approach forecasting and resource allocation
Aligning time with energy and priorities leads to more meaningful workdays.
Success stories from teams utilizing OPPTIC to optimize motion and enhance close rates
Unleashing the Power of Time has become a trusted resource for sales professionals looking to sell with greater intention rather than intensity. Whether you're forming a new team or enhancing an established one, Morgan Lim’s insights provide a timely perspective on what it means to sell effectively in today’s world.
Study Finds That Baby Boomers are Accelerating Exits from Their Businesses
France's Property Market Draws Record Attention from the U.S. and Canada
Launch of MITSU FOUNDATION’s New Song 'Light Within' – A Message of Quiet Strength and Resilience
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.