New Audiobook Challenges Readers to 'Pass the Faith Before the Potatoes' in Bold Bid to Revive Western Values
With the irreverent charm of a seasoned raconteur and the urgency of a historian watching Rome burn, Nadal diagnoses Western civilization as “on an expired warranty,” its moral scaffolding eroded by apathy, corporate greed, and a collective shrug toward the afterlife.
Drawing from his religious schooling in New Zealand, global observations, and a rollicking survey of intellectual U-turns (even atheist thinkers are quietly rediscovering faith!), Nadal posits that the simplest of rituals—saying grace—could reignite the values that built democracies inspired scientific inquiry, and fostered human dignity.
Far from a stern sermon, Pass the Faith is a whip-smart manifesto served with a side of dry humor. Nadal skewers modern absurdities—from TikTok spirituality to ethics-outsourcing parents—while offering a blueprint for cultural renewal. “When life’s grand finale is sold as a ‘Big Black Void of Nothingness,’” he quips, “don’t be shocked when people start behaving like there’s no bill to pay.” His solution? A return to gratitude, whether through traditional prayers or cheeky, custom-tailored “thank-you’s” to the “Great Architect of the Universe.”
Perfect for listeners craving substance during commutes or kitchen chaos, the audiobook amplifies Nadal’s wit and wisdom with lively narration. The format mirrors his thesis: accessible, conversational, and designed to spark dinner-table debates.
About the Author
Jerome Christo Nadal [Pen Name] a New Zealand-born writer and social commentator, marries decades of razor-edged observation with a nostalgist’s heart. A self-proclaimed “street-level dodger” of existential despair, Nadal now turns his pen to cultural salvation—one grace-filled meal at a time. He believes many parents are searching for a gentle way to introduce their children to the idea of an afterlife—one that isn’t rigid or prescriptive. Framing it within the broader context of Western Civilization is both truthful and honorable.".
Jerome Christo Nadal
Jerome Christo Nadal
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Thinkstack Debuts Native Arabic AI Chatbot to Serve Growing MENA Market
Sane Windows Announces Installation and Replacement Services Across Missouri
EBC và United to Beat Malaria nêu bật mối liên hệ giữa Ô nhiễm môi trường và bệnh tật nhân Ngày Môi trường Thế giới
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.