New Book brings a fresh, practical look at why great followership is essential for leadership, teams, and success.
A fresh and timely message for business, nonprofit and faith communities: real influence starts with followership—through humility, collaboration and purpose.
Humble Influence: The Strength of True Followership, the latest leadership book by entrepreneur and podcast host Jim Matuga, is now available for pre-order ahead of its official launch on Father’s Day, June 15, 2025.
In Humble Influence, Matuga presents a powerful and timely message: while leadership is important, followership—the intentional act of serving with humility, collaboration and purpose—is the true strength behind every successful team, organization and movement.
“Everyone wants to be a leader, but few people talk about how to follow well,” said Matuga. “This book is about flipping that script and showing how real influence starts when we support, serve and elevate others from wherever we are.”
Matuga is the founder of InnerAction Media, a West Virginia-based marketing agency, and the host of Positively West Virginia, a podcast featuring business and community leaders across the Mountain State. Drawing from more than three decades of business and nonprofit experience, Humble Influence offers real-world insights, personal stories and practical tools for professionals, team members, nonprofit boards and faith communities alike.
The book is being published by Spirit Media and is available for pre-order at HumbleInfluenceBook.com, as well as through major online retailers including Amazon and Barnes & Noble.
A portion of proceeds from the sale of Humble Influence will support Refuge Mountain Ranch, a Christ-centered home and school for girls in Maryland.
“This is more than a leadership book,” said Matuga. “It’s a guide for anyone—regardless of title—who wants to make a lasting difference in the workplace, in the church and in the world.”
For interviews, speaking engagements or media inquiries, contact: Jim Matuga Email: jim@inneractionmedia.com Phone: 304-288-1503
Pre-order today at: HumbleInfluenceBook.com
About the Author: Jim Matuga is an entrepreneur, speaker and host of the Positively West Virginia podcast. He is the founder of InnerAction Media and a lifelong advocate for West Virginia’s small business community. Humble Influence: The Strength of True Followership is his third book.
Jim Matuga
InnerAction Media
+1 304-288-1503
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Teacher / Nurse Next Door Buyers Secure Seller Concessions at Twice the National Average
carbmee Expands Unified Sustainability Offering with the Release of AI-Powered EUDR Solution
Health 2.0 Conference’s Dubai 2025 Edition To Investigate Healthcare Fraud Schemes
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.