OLORAMA MARKS A MILESTONE IN SENSORY IMMERSION AT AWE USA 2025
Olorama made its appearance in Long Beach; one of the most talked about experiences at the world's most influential extended reality trade show.
VALENCIA, VALENCIA, SPAIN, June 16, 2025 /EINPresswire.com/ -- Olorama Technology made its mark at AWE USA 2025, held June 10-12 in Long Beach (California), with a groundbreaking proposal: more than 200 digital fragrances integrated into XR environments, demonstrating that smell is also part of the future of immersion.
From stand 717, Olorama surprised the public with multisensory experiences that generated emotional reactions and a strong impact among media and professionals. Visitors were able to enjoy scenes from films such as Ratatouille or Charlie and the Chocolate Factory, to a virtual breakfast with personalized aromas or an impressive mascletà with the real smell of gunpowder.
Its system, without heat, without artifice, and with authentic and digitally controllable fragrances, integrates seamlessly into virtual reality, augmented reality, immersive cinema, education or retail environments, expanding the possibilities of creation and engagement.
The reception at AWE USA has been very positive, arousing the interest of numerous attendees and generating promising conversations about the role of smell as a new sensory channel in immersive experiences.
With this participation, Olorama has not only shown what its technology is capable of, but has opened up a conversation in the industry:
What would extended reality look like if it could also be smelled?
For interviews, collaborations or more information:
Christine Hopkins Receives 2025 Vistage Leadership Award for Transformational Leadership and Business Resilience
Fasoo Expands Globally with Wrapsody eCo Cloud Update, Enhancing Supply Chain Security & Virtual Deal Room Capabilities
MINDVALLEY LAUNCHES E.V.E, AN AI THERAPIST THAT RESPONDS TO EMOTIONS IN REAL TIME
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.