OmniShield Remains a Phoenix Mobilizer for the Phoenix Society for Burn Survivors
Continuing More Than A Decade of Giving
DALLAS, TX, UNITED STATES, May 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- The mission statement of OmniShield is to "Protect the World... one family at a time." The network of distributors carry high-quality early warning residential safety products including a burn gel that reduces the damage of minor burns in the home.
Unfortunately, there are so many ways that burns can happen, and the long-term care for transformational healing should never be experienced alone. OmniShield educates families in the dangers of hazards in the home and ways to limit the risks. As simple as where a handle on the stove should be pointed, safety around fire pits, appliances, from fire place safety to keeping flammable materials away from water heaters, and proper use of fire blankets and extinguishers are just a few of the awareness points that the OmniShield educational awareness approach covers.
Chris Roberts, President of the Omnishield Brand, has been saying, "Our goal is to educate because an ounce of prevention is worth a pound of treatment," for over 30 years.
The Phoenix Society for Burn Survivors offers advocacy, communication and education for survivors better than any other organization. Therefore, OmniShield has given funds for over two decades and is proud to be a Phoenix Mobilizer once again in 2025.
Chris Roberts
OmniShield by GHS Companies
+1 972-672-5907
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Huntington’s Disease: Charting a New Path with Disease-Modifying Therapies and Strategic Innovation
Paramount Wellness Retreat Addresses the Link Between ADHD and Addiction with Specialized Dual Diagnosis Treatment
Aspire Systems wins Silver Stevie® Award in 2025 American Business Awards®
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.