OmniShield Remains a Phoenix Mobilizer for the Phoenix Society for Burn Survivors
Continuing More Than A Decade of Giving
DALLAS, TX, UNITED STATES, May 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- The mission statement of OmniShield is to "Protect the World... one family at a time." The network of distributors carry high-quality early warning residential safety products including a burn gel that reduces the damage of minor burns in the home.
Unfortunately, there are so many ways that burns can happen, and the long-term care for transformational healing should never be experienced alone. OmniShield educates families in the dangers of hazards in the home and ways to limit the risks. As simple as where a handle on the stove should be pointed, safety around fire pits, appliances, from fire place safety to keeping flammable materials away from water heaters, and proper use of fire blankets and extinguishers are just a few of the awareness points that the OmniShield educational awareness approach covers.
Chris Roberts, President of the Omnishield Brand, has been saying, "Our goal is to educate because an ounce of prevention is worth a pound of treatment," for over 30 years.
The Phoenix Society for Burn Survivors offers advocacy, communication and education for survivors better than any other organization. Therefore, OmniShield has given funds for over two decades and is proud to be a Phoenix Mobilizer once again in 2025.
Chris Roberts
OmniShield by GHS Companies
+1 972-672-5907
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

PowerLender Acquires VirPack to Deliver End-to-End Lending Solutions
New Novel The Lighthouse Explores Grief, Mystery, and Redemption Through a Symbolic Beacon
Palm Springs Young Playwrights Festival Celebrates Full Weekend of Events
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku
Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.
Ochrona środowiska
Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.