Komunikaty PR

OMWEB Launches Cutting-Edge AI and AR Services to Empower Digital Transformation

2025-05-12  |  21:55:06
NEW DELHI, DELHI, INDIA, May 12, 2025 /EINPresswire.com/ -- OMWEB, a leading provider of digital solutions, has announced the official launch of its advanced Artificial Intelligence (AI) and Augmented Reality (AR) services. This strategic expansion underscores OMWEB’s commitment to helping businesses harness next-generation technologies to enhance efficiency, engagement, and customer experience.

The newly introduced AI service offerings include:
- AI Tool and Platform Selection – Expert support in identifying the most effective AI tools tailored to specific business needs.
- API Integration for AI Services – Seamless integration of AI-powered APIs from platforms such as Google Vision, OpenAI, and Microsoft Azure Cognitive Services into existing business systems.
- AI Consulting Services – Strategic guidance on AI adoption, implementation, and scalability to ensure long-term success.

Alongside its AI services, OMWEB is rolling out a suite of innovative AR solutions designed to redefine how businesses connect with their customers:
- AR Business Cards – Interactive, scannable business cards that deliver rich content such as videos and digital portfolios.
- Virtual Product Visualization – AR applications that enable users to view and interact with products in real-world environments before making a purchase.
- AR-Powered Marketing Campaigns – Immersive campaigns that utilize augmented reality to elevate brand engagement and customer interaction.

“These services represent a significant step forward in our mission to empower businesses through intelligent and immersive technology,” said Nikhil Gupta, Proprietor at OMWEB. “By integrating AI and AR, we’re providing clients with the tools they need to innovate, compete, and thrive in a digital-first world.”

With this launch, OMWEB continues to solidify its position as a trusted partner in digital transformation, delivering solutions that bridge creativity, intelligence, and impact.

Nikhil Gupta
OMWEB
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
X

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-05-13 | 00:55:05

Jessica Lynne White Joins Legacy Makers TV to Share Insights on Healthcare Innovation, and Building a lasting Business

FL, UNITED STATES, May 12, 2025 /EINPresswire.com/ -- Jessica Lynne White, entrepreneur and healthcare strategist, is set to appear on Legacy Makers TV, where she will share insights on transforming medical expertise into scalable ventures,
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-05-13 | 00:55:05

The Difference® Business Bourbon™ Establishes Entirely New Category in Spirits — And Brings Home Top Honors to Prove It

The Difference® Business Bourbon™: The FoundationThe Difference® Business Bourbon™ defines a new spirits category—crafted for gifting, dealmaking, and trust in the rooms that matter.Never split. Always share.”— Chris
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-05-13 | 00:55:05

North America Iron Casting Market Reach USD 33,630.7 million by 2035, Aimd by Industrial Expansion & Manufacturing Needs

North America Iron Casting MarketIron casting remains vital to North American manufacturing, driven by material versatility, cost efficiency, and renewed infrastructure and reshoring efforts.North America’s iron casting market is evolving

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.