OTTfeed Expands Platform With Native iOS and Android Mobile Apps for Streamers and Creators
OTTfeed launches branded iOS and Android apps, enabling brands, and content creators to reach global audiences on the go.
NEW YORK, NY, UNITED STATES, July 15, 2025 /EINPresswire.com/ -- OTTfeed, the all-in-one video distribution platform powering Roku, Amazon Fire TV, Google TV, Apple TV, and web video channels, has officially added native iOS and Android mobile apps to its suite of offerings. This gives content creators and publishers a new way to reach global audiences on the go.With these new mobile apps, OTTfeed clients can now deliver their video libraries directly to smartphones and tablets via the Apple App Store and Google Play, without any coding or third-party development. The move makes OTTfeed one of the few OTT platforms offering true multi-platform distribution under one unified dashboard.
This is a game-changer for content creators and publishers. Now you can publish to Roku, Fire TV, Google TV, iOS, Android, and the web all from a single platform.
The mobile apps are fully branded and customizable, mirroring the look, feel, and functionality of the client’s TV channels. Key features include:
1. Push notifications
2. Integrated analytics and user behavior tracking
3. Ad monetization
4. VOD and live streaming support
5. FAST channel support
OTTfeed’s mobile expansion helps small and mid-sized media brands compete at enterprise scale, without technical complexity or a big budget.
This expansion benefits brands, media networks, streaming platforms of all sizes, and churches and religious organizations looking to extend their content beyond the living room and into viewers’ hands.
The mobile rollout is included in OTTfeed’s Business Plan, with publishing and app store submission managed entirely by the OTTfeed team.
To learn more or request a demo, visit https://start.ottfeed.com.
Sam Irny
OTTfeed
email us here
Visit us on social media:
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Lounge Lizard Worldwide, Inc. Unveils Proven 4-Step Creative Process for Maximizing Ad ROI in 2025
Beacon Media + Marketing Highlights the Power of Personal Branding for Professionals in 2025
Perfume Villa Celebrates Grand Opening at Northpark Tomorrow
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.