Prominence Global Launches Skilled Talent Shortage Solution
Prominence Global’s Remote Team Connect solves the talent shortage with fast, cost-effective, AI-led offshore hiring across key global regions.
LinkedIn marketing agency Prominence Global has launched Remote Team Connect, a new approach to offshore talent acquisition designed to solve both of these challenges.
With their philosophy of “We eat our own cooking” Prominence Global first tested this new concept within their own business and have built a robust, flexible team spread across the Philippines, South Africa, India, Eastern Europe and three separate time zones in Australia.
Houlahan describes Remote Team Connect as a marketing-led, AI-enabled offshore talent acquisition program that aims to deliver cohorts of qualified remote talent in a fraction of the time and cost of traditional recruitment.
He points out that while that sounds easy in principle, it can be a tricky landscape to navigate and there are some key questions that must be addressed before starting any talent search.
As most of Prominence Global’s clients and existing team have English as their first language, it was imperative to target regions where most candidates would have very good English skills and time zones that would make communications manageable between team members as well as between team members and our clients. It was also a prerequisite to be sure the targeted regions had pay rate expectations that were affordable for our business yet still provided good earnings for the team members joining us.
The regions that aligned best with all those criteria include The Philippines, South Africa, India, and parts of Eastern Europe, as well as Thailand and Vietnam.
Given the massive impact this has had on their ability to remain in business, flexible and cost-effective during the pandemic and the aftermath, the company’s clients saw the positive outcome and started requesting assistance to build teams for them in the same way the Prominence team was now structured.
Remote Team Connect is Prominence Globals’ response. It leverages their hard-earned knowledge of those specific labour markets and advanced experience with the LinkedIn algorithm and a purpose-built, AI-enabled process to deliver a list of at least 20 qualified candidates within 14 days.
While that may still sound like recruitment - and it is - but their view is that the approach they take makes it more of a marketing play. The process is designed to position their clients in global talent markets as a trusted employer of choice for offshore talent.
If you’d like to know more about how Prominence Global has created a global team at a fraction of the cost of doing it locally in your city, reach out to Houlahan on LinkedIn.
Or visit their website.
Adam Houlahan
Prominence Global
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

SFA Rocket City Chapter to Host Space Force Guardian and NASA Astronaut Brigadier General Nick Hague
Thermal Batteries for Military Market to Hit $274.2 Million by 2033 | Demand in Defense Sectors
Bounce House Atlanta Expands Event Rentals In Atlanta, GA With Enhanced Services
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.