Prominence Global Launches Skilled Talent Shortage Solution
Prominence Global’s Remote Team Connect solves the talent shortage with fast, cost-effective, AI-led offshore hiring across key global regions.
LinkedIn marketing agency Prominence Global has launched Remote Team Connect, a new approach to offshore talent acquisition designed to solve both of these challenges.
With their philosophy of “We eat our own cooking” Prominence Global first tested this new concept within their own business and have built a robust, flexible team spread across the Philippines, South Africa, India, Eastern Europe and three separate time zones in Australia.
Houlahan describes Remote Team Connect as a marketing-led, AI-enabled offshore talent acquisition program that aims to deliver cohorts of qualified remote talent in a fraction of the time and cost of traditional recruitment.
He points out that while that sounds easy in principle, it can be a tricky landscape to navigate and there are some key questions that must be addressed before starting any talent search.
As most of Prominence Global’s clients and existing team have English as their first language, it was imperative to target regions where most candidates would have very good English skills and time zones that would make communications manageable between team members as well as between team members and our clients. It was also a prerequisite to be sure the targeted regions had pay rate expectations that were affordable for our business yet still provided good earnings for the team members joining us.
The regions that aligned best with all those criteria include The Philippines, South Africa, India, and parts of Eastern Europe, as well as Thailand and Vietnam.
Given the massive impact this has had on their ability to remain in business, flexible and cost-effective during the pandemic and the aftermath, the company’s clients saw the positive outcome and started requesting assistance to build teams for them in the same way the Prominence team was now structured.
Remote Team Connect is Prominence Globals’ response. It leverages their hard-earned knowledge of those specific labour markets and advanced experience with the LinkedIn algorithm and a purpose-built, AI-enabled process to deliver a list of at least 20 qualified candidates within 14 days.
While that may still sound like recruitment - and it is - but their view is that the approach they take makes it more of a marketing play. The process is designed to position their clients in global talent markets as a trusted employer of choice for offshore talent.
If you’d like to know more about how Prominence Global has created a global team at a fraction of the cost of doing it locally in your city, reach out to Houlahan on LinkedIn.
Or visit their website.
Adam Houlahan
Prominence Global
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Made to Create, Built to Grow — Wacom Introduces the New Wacom Cintiq Line
Chckvet Secures Pre-Seed Funding - Rolls out Enhancements to Address Industry Pain Point of New Client Acquisition
ISO Containers Market Sees Strong Growth Driven by Rising Demand for Sustainable Chemical Transport Solutions Globally
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku
Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.
Ochrona środowiska
Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.