Ray Tubes Launches SELECT 5U4 Vacuum Tubes
Vacuum tube company expands line-up with new-production 5U4 rectifier tubes in its SELECT Collection
The 5U4 is a common full-wave rectifier tube used in power supplies to convert alternating current to direct current. Its twin-diode design uses a shared cathode and two anodes to convert both halves of the AC cycle.
“Rectifiers like the 5U4 aren’t always top-of-mind for audiophiles, but they’re a crucial component of tube amps nonetheless,” said Ray Tubes CEO Nelson Wu. “We’re proud to bring our first rectifier tube to market.”
5U4 tubes are available through the Ray Tubes SELECT Collection. Like all Ray Tubes vacuum tubes, they are manufactured specifically for audio applications and undergo a seven-step quality control procedure backed by the Ray Tubes One Year Warranty. The SELECT Collection, which caters to users looking to get more out of their existing system, goes further with tubes hand-picked by audio engineers to stricter selection criteria. SELECT Collection tubes aim to rival the very best New Old Stock (NOS) tubes without the headache involved in navigating the NOS marketplace.
“Designing a rectifier tube was a new challenge for us, and it's taken us longer to bring the SELECT 5U4 to market than any of our other vacuum tubes,” said Wu. “And since our future product roadmap is always rooted in the needs of the audiophile community, we can't wait to see how everyone responds to the SELECT 5U4."
SELECT 5U4 vacuum tubes are available as single tubes.
About Ray Tubes
Ray Tubes is an Oakland-based company specializing in new-production vacuum tubes for the audiophile industry. Through its network of retail and brand partners, Ray Tubes’ mission is to supply the industry with easily accessible tubes designed and tested specifically for audio applications. Many of the most common vacuum tubes, including the 12AU7, 12AX7, EL34, 6SN7, KT88, and 300B are available now. https://raytubes.com
Media Relations
Ray Tubes Inc
media.relations@raytubes.com
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
New Bedford Community Health Receives $1.5 Million Lead Gift from The Manton Foundation to Expand Access to Primary Care
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.