Rising Vehicle Software Integration Drives Automotive OS Market to USD 20.4 Billion by 2032
Automotive operating systems are the backbone of next-generation vehicles, enabling connectivity, safety, and autonomy in the evolving mobility landscape.
WILMINGTON, DE, UNITED STATES, August 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- According to a new report published by Allied Market Research, titled, “Automotive Operating System Market by OS Type (QNX, Linux, Windows, Android, Others), by Application (Infotainment System, ADAS and Sefety System, Connected Service, Engine Management and Powertrain, Body Control and Comfort Systems, Others), by Vehicle Type (Passanger Cars, Commercial Vehicles): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2022 - 2032” The global automotive operating system market was valued at USD 5.4 billion in 2022, and is projected to reach USD 20.4 billion by 2032, growing at a CAGR of 14.6% from 2023 to 2032.The automotive operating system market is witnessing robust growth as vehicles evolve into highly connected, software-defined platforms. Automotive operating systems (OS) are critical in managing hardware resources and enabling functions such as advanced driver-assistance systems (ADAS), infotainment, connectivity, and autonomous driving. With the rising integration of IoT, AI, and cloud services in vehicles, automotive OS plays a vital role in delivering enhanced safety, performance, and seamless user experiences. The increasing adoption of electric and autonomous vehicles is further propelling demand for advanced automotive operating systems.
Download PDF Brochure: https://www.alliedmarketresearch.com/request-sample/A107610
Larrikin Bourbon Co. 'Cigar Lounge' to Launch at 2025 Kentucky Bourbon Festival
Wathnan Jumping Expands International Presence with Media Support from SRB Agency
WOGI EuroTaste Ride: Mit dem Fahrrad durch Europa für nachhaltige Gastronomie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.