RYSE SmartCurtain a Winning Recipient of the Prestigious 2025 Red Dot Award for Innovative Design
Joining the ranks of groundbreaking products like the Apple Vision Pro and Philips Hue, RYSE redefines smart home accessibility and automation
The Red Dot Award is globally recognized for celebrating excellence in product design, communication, and design concepts. The 2025 Product Design category drew thousands of submissions from leading companies around the world, and the RYSE SmartCurtain emerged as a standout for its user-centric engineering, elegant aesthetic, and breakthrough contribution to smart home accessibility.
RYSE Founder & CEO, Trung Pham, shared:
“We’re incredibly proud to be recognized on this global stage. Winning the Red Dot Award validates our belief that smart technology should be simple, beautiful, and above all—accessible to everyone. To be mentioned in the same breath as design legends like Apple and Philips is a humbling moment and a testament to the talent and vision of our team.”
Designed to automate existing curtains with a sleek, retrofit form factor, the RYSE SmartCurtain transforms any home into a smart home—without requiring expensive new hardware or renovations. With support for voice control, scheduling, sunrise automation, and remote control, SmartCurtain brings luxury-level convenience to everyday life, while maintaining a minimalist presence.
What also sets the SmartCurtain apart is its accessibility-first design. With increasing focus on universal design principles, RYSE is actively working to ensure independence and comfort for individuals with limited mobility or disabilities. This award reinforces the SmartCurtain’s role not just as a tech product, but as a tool for empowerment.
The Red Dot jury commended the RYSE SmartCurtain for:
- Exceptional integration of design and function, enabling a seamless user experience
- Sustainability and modularity, by upgrading existing furnishings instead of replacing them
- Inclusive design, contributing to barrier-free living
With this win, RYSE joins an elite circle of Red Dot winners shaping the future of technology, including Apple, Philips, LG, and Dyson. The award ceremony will be held at the Aalto Theatre in Essen, Germany, celebrating the global impact of exceptional design.
This achievement follows other recent recognitions for RYSE’s retrofit smart window covering ecosystem, including accolades for innovation in home automation and accessibility.
To learn more about the RYSE SmartCurtain, visit www.helloryse.com.
Trung Pham
RYSE
+1 855-770-1787
pr@helloryse.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Length of Hospitalization for Stage III and IV Decubitus Ulcers Before and After 2015
The Blair Memory Care Opens in Cary, NC to Strong Community Support
Premier Auto Protect Earns 2025 Buyer’s Choice Award from ConsumerAffairs, Based on Verified Customer Reviews
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.