Sapphireterra Capital Starts Japan Activism Engagement Investing
Masakazu “Masa” Hosomizu, founder of Sapphireterra Capital, brings over two decades of expertise in engagement investing in Japan. Known for his track record of successful campaigns and strong collaborative relationships across the country’s business, legal, regulatory, and governance landscape, Masa leads Sapphireterra Capital with a focused vision and deep understanding of Japan's corporate dynamics.
Sapphireterra Capital is well-positioned to capitalize on inefficiencies in Japan’s small-cap sector—a segment characterized by limited institutional presence and evolving corporate governance standards. With seed funding provided by a well-known Asia-based institutional investor who has trusted Masa's expertise, the new fund is dedicated to pursuing a carefully curated portfolio of high-conviction investment opportunities.
“Activism in Japan is not new to us,” said Masa Hosomizu. “With over two decades of experience investing in Japan, including many activist campaigns engaging with undervalued companies, we have the expertise and dedication needed to make a meaningful impact,” Masa continues. “From day one, we have engaged with Japanese companies through strategic advice and focused activism efforts. We are seeking new relationships with institutional investors such as endowments, pension plans, family offices, and other thoughtful investors who are interested in investing opportunities in Japan.”
Masa Hosomizu
Sapphireterra Capital, LLC
+1 312-560-7703
info|sapphireterra.com| |info|sapphireterra.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dr. Duane L. Dillard selected for The Lifetime Achievement Award by IAOTP
USA Today Bestselling Author DC Gomez to give away 1 million copies of Award-Winning e-book from April 2025 - April 2026
Legends of War - Book 2: Sparrow Wars in the Garden of Bliss, Presented by Atticus Publishing
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.