Sitestream, of Beverly MA, Wins Three-Year, Automated Traffic Enforcement Safety Device (ATESD) Contract in Hamden, CT
The new enforcement program in the town of Hamden will be one of the first in the state to be activated since legislation was passed in 2023.
BEVERLY, MA, UNITED STATES, April 16, 2025 /EINPresswire.com/ -- Sitestream LLC announces its first contract in the neighboring state of Connecticut. The program to be rolled out in the Town of Hamden will be one of the first speed camera and red-light enforcement programs in Connecticut to “go live” since the state passed HB5917 into law, in June of 2023. Sitestream will deliver a turn-key solution, comprised of site analysis and justification, equipment installation, software implementation and ongoing program fulfillment and management. Sitestream is honored to be furnishing Hamden with a full-service program that will address its most critical traffic safety issues, speeding vehicles and red-light runners.
“Nearly one-third of all traffic fatalities are speed-related*, not to mention the personal injury and property damage caused by speeders. Slowing vehicles down is imperative – it will save lives and improve the quality of life for everyone in cities and towns across America, including Hamden. Sitestream is delighted to have been chosen, through the bid process, by Hamden and we look forward to helping them achieve real change in their community” says Andrew Noble, Founder.
It is expected that approximately 25-30 enforcement cameras will be operational in Hamden by late summer of this year. Under guidance by the Connecticut Department of Transportation, camera locations, installations, and signage will be implemented. After a 30-day warning period, citations will commence.
*NHTSA, July 10, 2023
Sitestream, LLC is a full-service automated traffic safety provider with a mission to elevate road safety for drivers and pedestrians in communities across the Americas.
Kristin Noble
Sitestream LLC
k.noble|sitestream.ai| |k.noble|sitestream.ai
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Ralph Caruso’s Above The Line Production Rentals Celebrates 10 Years of Growth as Key Supplier to Top Film Productions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.