Skandha announces collaboration with Warner Bros. Discovery for distribution of iconic channels to leading OTT platform
Agreement secured on strength of Skandha’s track record in delivering reliable managed services across the full content life cycle for existing M&E clients
A key factor in Warner Bros. Discovery’s decision to partner with Skandha was the company’s strong reputation among Asia’s leading media and entertainment organizations for delivering hallmark channels, brands, and franchises across streaming, OTT and linear broadcast channels.
“Skandha’s proven track record in serving top tier brands and managing all types of broadcasters speaks for itself,” said Prashant Dhar, Director Technical Operations, Distribution & Broadcast at Warner Bros. Discovery. “We’re extremely confident in their ability to seamlessly deliver our channels to diverse audiences as part of our recent collaboration with India’s premier on-demand video platform.”
Skandha rapidly configured 18 channels to Warner Bros. Discovery’s exacting specifications in a limited timeframe, with distribution going live on India’s largest OTT platform on June 15. Automated services for Warner Bros. Discovery are performed from Skandha’s Media Capability Center (MCC) in Mumbai, including downlinking, transcoding, packaging, distribution and 24/7 monitoring of each channel.
“The trust that Warner Bros. Discovery has put in Skandha compounds our commitment to delivering exceptional outcomes and reinforces our reputation as a reliable partner in global media operations,” adds Yogesh Salian, CEO & founder, Skandha Media Services. “We’re honored to add this distinguished brand to our growing client portfolio.”
Supporting leading media organizations, Skandha Media Services has earned the confidence of its loyal clients for more than 12 years, delivering comprehensive solutions across the full content life cycle, from software development and system architecture design to downlinking, hosting, playout, ad monetization and digital operations. It manages a wide spectrum of live and non-live channels, from streaming live big-ticket sporting events and 24-hour GEC channels to high-profile VOD services, including movie, lifestyle, documentary and children's channels.
“In the short time we’ve worked with Skandha, they’ve already demonstrated dependable support, efficiency and professionalism using structured processes to meet our requirements. We look forward to continuing our collaboration and drawing on their expertise in future projects,” concluded Dhar.
Leveraging its live stream monetization engine, modular linear and VOD service architecture, and customizable content production workflows, Skandha Media Services serves the entire content life cycle and has executed over 25,000 playout operations and streaming more than 150,000 hours of content, with nearly 60 million views to date.
For more information, please visit www.skandhams.com.
Nitin Jain
Skandha Media Services
+91 22 6204 0505
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Patient Positioning Device Market Anticipated to Reach USD 5.1 Billion, at a Notable 3.82% CAGR by 2035
A' International Disposable and Single-Use Product Design Awards Call for Nominations
Window Film Market to Reach USD 5.26 Billion by 2034 with a CAGR of 5.90% – Latest Industry Forecasts
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.