Subscription Mindset Meets Wanderlust: How Vacation Ownership Fits the Future of Travel
According to the 2025 ARDA State of the Vacation Ownership Industry report, interest in vacation ownership continues to rise, especially among younger travelers. More than 60% of new owners are under the age of 40, and they’re motivated by a desire for predictable costs, diverse travel options, and meaningful experiences—all hallmarks of today’s most successful subscription models.
“Ownership used to be about commitment,” said Travis Bary, Co-President of Capital Vacations. “Now, it’s about choice. Our club model gives travelers the freedom to explore a wide variety of destinations, while still delivering the consistency and value they expect from a trusted brand.”
Capital Vacations Club aligns with this travel trend by offering flexible point-based ownership, easy digital booking through its member portal, and a growing network of resort destinations that cater to a wide range of travel styles—from spontaneous weekend getaways to carefully planned family adventures.
For younger generations, the appeal lies in both the experience and the efficiency. With rising hotel rates, limited availability, and the overwhelming number of booking platforms, vacation ownership offers clarity and confidence. Travelers know where they can go, what it will cost, and what kind of experience to expect, while still having the flexibility to personalize their trips.
“Gen Z and Millennials are leading a revolution in how we consume everything—including travel,” said Travis Bary, Co-President of Capital Vacations. “We’ve taken cues from the younger generations’ lifestyle preferences and continue to refine our vacation ownership experience that’s just as intuitive and rewarding as their favorite apps and services.”
With a growing portfolio of destinations, a strong emphasis on value, and tech-enabled tools that simplify the journey, vacation ownership clubs are enabling today’s travelers to own not just a piece of the world but a smarter, more flexible way to explore it.
To explore these destinations and more, or to learn about Capital Vacations Club and its portfolio of culturally rich resort experiences, visit www.capitalvacations.club.
About Capital Vacations®
Capital Vacations is reimagining the travel experience by connecting Independent Resorts with travelers through our technology platform and vacation products. We partner with over 200 Independent Resorts across the U.S. and Caribbean, deploying strategic value-add tools that allow Independent Resorts to increase revenues across multiple channels. In addition, we service over 1,000,000 travelers a year with a hyper-focus on the owner and guest experience and the creation of long-term relationships. Visit CapitalVacations.com. Travel. Gather. Smile. Repeat.
Andy Kovan
Capital Vacations
+1 843-251-6415
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Communications Unlimited Inc. Expands Internet Services to Wynwood & Midtown Miami Area
ARGENTINA’S NEWEST BOY BAND SENSATION, ALMA, MAKES THEIR DEBUT WITH 'DÍMELO'
Jang-Hyun goes global with 1:1 online math platform K-Math Live, targeting to build an integrated education solution
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.