SUSO Digital Launches Groundbreaking AI SEO Service for Agencies

This new offering is designed to help agencies get their clients mentioned in LLMs and address the pressing need for solutions in this rapidly evolving market.
"AI Search isn't an update; it's a reset," states Will Bagnall, SUSO Digital's CEO. With LLMs like Chat GPT and AI Mode, the user often never leaves the interface. The decision is made before they even see your site. If you’re not in these LLMs' answers or recommendations, you’re not even in the running. "
SUSO Digital's new AI SEO service offers a comprehensive solution with four core pillars, designed to shape what AI models say about a brand:
- Market Monitoring: SUSO tracks how LLMs describe a brand versus competitors across AI platforms like ChatGPT and Perplexity, revealing brand perception, mentions, and authority footprint, as well as Google AI Overviews.
- AI-Ready Content Optimisation: SUSO audits and enhances content structure, clarity, and semantics to match how models summarise and select data, ensuring easy AI model access.
- Consistent New Content & AI Signals: SUSO publishes fresh, model-optimised content with built-in signals to increase AI visibility. This allows clients to proactively seed content and answers.
- Analytics, Traffic & Attribution: SUSO measures AI impressions, traffic, AI Overview wins, branded search lift, and model referrals through its proprietary tool, which it has built in-house.
Results from SUSO Digital's AI SEO service demonstrate a significant impact. One U.S. SaaS captured 200+ direct referral visits from ChatGPT alone in May 2025, with 681 keywords ranking within Google's AI Overviews.
The new AI SEO service is also White Label Ready, allowing agencies to plug SUSO’s delivery engine into their operations and immediately offer AI SEO under their own brand.
As a gateway to this transformative service, SUSO Digital invites agencies to join its Partner Club and receive complimentary AI visibility reports for their clients.
About SUSO Digital: For over a decade, SUSO Digital has been the trusted SEO partner for forward-thinking agencies worldwide. With a deep understanding of traditional SEO and a focus on the intricacies of AI-driven search, SUSO is at the forefront of AI SEO, helping brands optimise content for both traditional search engines and generative AI models. Their white-label solutions ensure their agency partners and clients maintain brand visibility in the evolving landscape of search.
Will Bagnall
SUSO Digital
+44 20 8059 9958
will@susodigital.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

A Body-Mapping Study of Nail Technicians' Occupational Health and Lived Experiences
Kanwarpreet Trehan Wins the 2025 Top Physiotherapist Award of ThreeBestRated® for Re-building Strength, Restoring Hope
Treeline Inc Sales Recruiting Agency Fills Gaps in the Resurgent U.S. Manufacturing Sector
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.