THE MONTREAL FIREFIGHTERS' ANNUAL FAMILY DAYS AND THE 2025 CANADIAN FIREFIT CHAMPIONSHIPS PROVE TO BE A GREAT SUCCESS!
Montreal Firefighters' annual Family Days event ends on a festive note with the crowning of the grand champions of the famous FIREFIT Canadian Championship.
A total of 86 firefighters (21 women and 65 men) competed in extremely demanding individual events. The winners of these events were Katherine Ross, Elissa Carvello, and Kelly Campbell Kelly in the women's category.
For the men, Émile Bergeron-Perreault, Marc-Antoine Lemire, and Chris Gibson took the podium, while in the mixed relay events, the teams from the Ottawa Fire Department, Montmorency College, and the Montreal Fire Department took home the honors.
“The Canadian FireFit Championship is unique in that it is based on firefighting tasks commonly performed in emergency situations, featuring both veterans with 10 or 15 years of experience and beginners whose respective actions also demonstrate strict adherence to the fundamental values of solidarity and brotherhood among firefighters,” said Chris Ross, president of the Montreal Firefighters Association.
Mr. Ross took the opportunity to praise the quality of the organization, which is run on a volunteer basis by members of the Montreal firefighters' union, who left nothing to chance in making this event a resounding success.
alexandre dumas
Alexandre Dumas Conseil
+1 514-898-4636
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

TOP AFRICA NEWS, Best Environment News Platform 2025
[CAGR of 3.6%] Bitumen Emulsifiers Industry Growth and Investment Opportunities, 2030
Supply Chain Security Market Growing at 12.6% CAGR | Reach USD 6.3 Billion by 2031 Globally
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.