Komunikaty PR

Touched by Type 1 Short Film Hannah’s Story Nominated for 2025 People’s Telly Award

2025-04-15  |  20:55:05
Touched by Type 1 Celebrates 25 Years of elevating awareness of Type 1 Diabetes, raising funds to find a cure, and inspiring those with diabetes to thrive.

25 Years of Touched by Type 1

Touched by Type 1 Short Film Hannah’s Story Nominated for 2025 People’s Telly Award

Touched by Type 1 Short Film Hannah’s Story Nominated for 2025 People’s Telly Award

This nomination is more than recognition—it’s a celebration of every person living with Type 1 Diabetes and the strength found through community.”
— Elizabeth Forrest
ORLANDO, FL, UNITED STATES, April 15, 2025 /EINPresswire.com/ -- Hannah’s Story: Strength, Hope & Awareness, a short film produced by Touched by Type 1, has been officially nominated for a 2025 People’s Telly Award in the Film & Shorts category. The film highlights the inspiring journey of Hannah, who was diagnosed with Type 1 Diabetes (T1D) at just 19 months old and has since grown into a confident, passionate advocate for diabetes awareness.

The nomination reflects the heart of Touched by Type 1’s mission: to educate, empower, and support individuals and families impacted by T1D. Through Hannah’s story, the short film explores the power of self-care, the importance of community, and the role organizations like Touched by Type 1 play in helping people with T1D thrive.

Public voting is now open through Friday, April 18, 2025, at the official Telly Awards website.

“We’re so proud of Hannah, and of the entire team who brought this story to life,” said Elizabeth Forrest, founder of Touched by Type 1. “This nomination is more than recognition—it’s a celebration of every person living with Type 1 Diabetes and the strength found through community.”
Watch Hannah’s story here:

About Touched by Type 1
Touched by Type 1 is a nonprofit organization based in Orlando, Florida, dedicated to supporting people living with Type 1 Diabetes through education, outreach, and empowerment. From live events to resources for families and youth, Touched by Type 1 builds connection and confidence for the T1D community.

Elizabeth Forrest
Touched by Type 1
+1 407-474-4686
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
YouTube
TikTok
Other

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-20 | 18:55:06

Advancing Indiana’s Independent Auto Industry

The strategic direction of the Indiana Independent Auto Dealers Association in 2025 and beyond.We’re building stronger relationships, hosting higher-impact events, and advancing a clear vision for the future of independent auto retail across
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-20 | 17:55:06

JOLT Phone App Redefines Android Calling Experience with Next-Gen Personalization Features

Best Android Phone App 2025Best Customizable Phone AppBest Customizable Calling AppJOLT emerges as the Android dialer app offering custom call screens, video ringtones & total personalization for Gen Z & Millennials.JOLT is not just a
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-20 | 17:55:06

EvolX Games Announces Ludaro: A Roguelike Deck-Building Dice Game Inspired by Classic Ludo

EvolX Games introduces Ludaro a Roguelike Deck-building dice game with a unique twist on Ludo! BENGALURU, KARNATAKA, INDIA, April 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- Ludaro challenges players to plan their moves, manipulate dice outcomes, and harness

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.