View TV Launches 'View TV AI' – Performance Monetization for Ad-Funded Streaming Television
View TV Launches “View TV AI” – Performance Monetization for Ad-Funded Streaming TV to drive revenues from First Party Data and programmatic ad-confidence
At a time when the streaming industry is grappling with fragmentation, low ad fill, and inconsistent monetization, View TV AI offers a new path forward—turning data into dollars with zero complexity and fully integrated with View TV AdsDirect self service platform.
View TV has introduced three innovative advertising and sponsorship opportunities - squeeze back, side-by-side, and interactive - designed to effectively monetize live events without disrupting the viewer experience. These formats enable maximum revenue potential from the audience while preserving the integrity of live programming.
View TV AdsDirect Smarter Ad Operations for a Smarter Streaming Economy
View TV AI brings advanced machine learning and automation to the front lines of CTV ad operations. It’s designed to eliminate inefficiencies, maximize campaign outcomes, and simplify the ad-tech stack by taking on the traditionally manual and fragmented work of:
- Forecasting inventory across CTV, FAST, AVOD, and OOH
- Matching the right ads to the right content in real time
- Optimizing yield across multiple demand sources
- Identifying underperforming ad zones and fixing them instantly
- Automating traffic and placement across channels and devices
“AI isn’t just a feature—it’s the future of sustainable advertising in streaming television,” said Jamie Branson, CEO of View TV. “With View TV AI, we’re giving broadcasters and advertisers an intelligent operations engine that’s always learning, always optimizing, and always delivering.”
The Backbone of View TV Cloud Monetization
As part of the larger View TV Cloud ecosystem, View TV AI operates as the real-time engine behind every monetization event. Whether a viewer is watching a lifestyle FAST channel on a Roku device or tuning into local weather on a screen in a coffee shop, View TV AI ensures the right advertiser gets the right exposure—backed by live performance data and predictive optimization.
Unlike traditional ad-tech solutions that rely on layered vendors and siloed platforms, View TV AI works natively within the View TV Cloud ad server, SSAI stack, and View TV AdX exchange. This reduces cost, complexity, and latency while dramatically improving performance.
What Makes View TV AI Different?
Potassium Nitrate Market: Trends, Opportunities, and Future Outlook by 2031
Global Railway Maintenance Machinery Market to Reach $7.2 Billion by 2032, Growing at 5.5% CAGR
Utility Communications Market Set for 5.5% CAGR Growth Amid Renewable & Smart Infrastructure Demand
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.