Vitalgen to Present Advanced Gene Therapy Pipeline and Parkinson's Disease Progress at BIO International Convention 2025
Vitalgen, a pioneer in transformative gene therapies with vertically integrated proprietary platforms, will participate in the upcoming BIO 2025 Convention
The Vitalgen team, led by Dr.Hua Lv, Ph.D., Head of Clinical Development and Dr. David Wu, Ph.D., Director of Business Development and Partnerships, will share updates on the company's cutting-edge gene therapy platforms and clinical advancements, with special focus on its promising neurodegenerative disease treatments.
"We're excited to present Vitalgen's latest breakthroughs in gene therapy at BIO 2025," said Dr. Wu. "Our progress, particularly in the Parkinson's disease program, demonstrates the potential of our proprietary technology platforms to address significant unmet medical needs."
Vitalgen's presentation will highlight its VGN-R09b program for AADCD/Parkinson's disease, which has received IND approval from both the FDA (PD) and NMPA. The program has shown positive results in investigator-initiated trials (IIT), with Phase III trials currently ongoing for AADCD and Phase I/II trials for Parkinson's disease.
Founded in March 2020 in Shanghai, Vitalgen has rapidly established itself as a leader in gene therapy development, having raised $160 million through Series B+ funding. The company focuses on ophthalmology and neurodegenerative diseases, with two programs in Phase III, two in Phase I/II, and two in IIT studies.
Vitalgen's comprehensive approach to gene therapy is powered by three key proprietary technology platforms:
1. The ViVec® AAV Capsid Screening Platform, which has developed proprietary AAV serotypes with CNS and liver tropism
2. The ViCas® CRISPR DNA Editing Platform, featuring the advanced AaCas12bMax system
3. Proprietary Lipid Nanoparticle Platforms, including the ViLNP® family of delivery systems
The company's state-of-the-art facilities include 2,500 m² of R&D sites and 8,500 m² of manufacturing plants located in Shanghai's Waigaoqiao free trade zone. The AAV commercial manufacturing facility features two production lines with 50/200L and 500L bioreactors that comply with both China GMP and US cGMP standards.
Visitors to BIO 2025 are invited to connect with Dr. Wu and the Vitalgen team to explore potential partnerships and collaboration opportunities in gene therapy development and commercialization.
About Vitalgen
Vitalgen BioPharma Co., Ltd. is a patient-focused, innovation-driven biotechnology company developing transformative gene therapies. With a team of over 140 R&D professionals and 10+ pipeline candidates, Vitalgen is committed to delivering breakthrough treatments for patients with rare and common diseases. For more information, visit http://www.vitalgen.com/en/.
Contact Information
Dr. David Wu, Ph.D.
Director of Business Development and Partnerships
cg.wu@vitalgen.com
+86 19512392817
David Wu
Vitalgen BioPharma
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Patrick and Josh Lange of Business Modification Group Sell Established HVAC Company in Broward County
Southeast Addiction Center Atlanta Highlights the Urgent Need for Comprehensive Alcohol Addiction Treatment
The World’s First Literacy-Themed Gas Stations Launch a Summer Reading Adventure for Kids
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.