XBT.com Domain Sells for Over 3 Million
In one of the most significant domain name auction sales in recent years, XBT.com has been acquired for over $3 million USD.
In one of the most significant domain name auction sales in recent years, XBT.com has been acquired for over $3 million USD, making it one of the most valuable crypto domain sales to date and the most expensive publicly reported crypto domain transaction in recent years.
The sale was completed via online auction through Lloyds Auctions, with DomainAssets.com providing additional support during the closing process. Both the buyer and seller have chosen to remain anonymous.
The premium domain was acquired by an international buyer operating in the finance sector, who plans to leverage XBT.com for upcoming digital finance and brand development initiatives.
Widely recognized in the crypto and financial markets, “XBT” is an alternative ticker symbol for Bitcoin, giving XBT.com unique branding power and significant industry relevance.
“This transaction reflects the ongoing strength and value of premium digital assets, particularly in the crypto and finance sectors,” said Mr. Lee Hames, Chief Operations Officer at Lloyds Auctions. “XBT.com is a category-defining domain with exceptional branding power.”
The sale places XBT.com among the top crypto-related domain transactions of all time, surpassing some notable deals in the past:
Crypto.com – $12 million (2018)
ETH.com – $2 million (2017)
BTC.com – $1 million (2014)
This transaction highlights the continued demand for ultra-premium domains in the Web3 and fintech sectors as the digital economy expands.
<ENDS>
Kirstie Minifie
Lloyds Auctions
+1 725-250-0502
media|lloydsauctions.com| |media|lloydsauctions.com
Visit us on social media:
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Length of Hospitalization for Stage III and IV Decubitus Ulcers Before and After 2015
The Blair Memory Care Opens in Cary, NC to Strong Community Support
Premier Auto Protect Earns 2025 Buyer’s Choice Award from ConsumerAffairs, Based on Verified Customer Reviews
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.