Mówi: | Adam Jędrzejczak, prezes zarządu, Danfoss Poland Janusz Moroz, członek zarządu, innogy Polska |
Systemy ogrzewania stają się coraz bardziej inteligentne. Mogą obniżyć rachunki o 30 procent
Zmniejszenie temperatury wewnątrz mieszkania o 1 stopień Celsjusza oznacza rachunki za ogrzewanie niższe o 6 proc. Dzięki rozwiązaniom z obszaru smart home takie sterowanie systemami ogrzewania staje się proste i dostępne dla każdego. Urządzenia, które umożliwiają kontrolowanie ogrzewania za pośrednictwem specjalnej aplikacji w smartfonie, mogą się przełożyć na znaczne oszczędności w rachunkach, sięgające nawet 30 proc. rocznie. Szansę w tym widzi firma innogy Polska, która we współpracy z duńską firmą Danfoss wprowadza do oferty usługę inteligentnego ogrzewania polegającą na najmie termostatów sterujących na grzejniki.
– Systemy ogrzewania zdecydowanie zmierzają w kierunku digitalizacji. Wykorzystujemy najnowsze technologie, które możemy łączyć z aplikacjami na smartfony. Inteligentne ogrzewanie polega na tym, że możemy zoptymalizować warunki panujące wewnątrz pomieszczeń, jednocześnie obniżając rachunki za ogrzewanie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Jędrzejczak, prezes zarządu Danfoss Poland.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie francuskiej firmy Somfy, prawie dwie trzecie Polaków deklaruje zainteresowanie inteligentnymi rozwiązaniami typu smart home. Więcej niż połowa uważa, że w ciągu najbliższych lat każdy będzie mógł sterować domowymi urządzeniami z poziomu smartfona lub tabletu.
Systemy typu smart home, czyli inteligentne rozwiązania dla domu, są coraz częściej poszukiwane przez klientów. Te najpopularniejsze dotyczą bezpieczeństwa, sterowania oświetleniem, telewizją i dźwiękiem, inteligentnego sprzętu AGD czy zarządzania klimatyzacją i ogrzewaniem. innogy Polska chce wpisać się w ten trend. Firma nawiązała współpracę z Danfoss, duńskim liderem w dziedzinie ogrzewania, i wprowadziła usługę Inteligentne Ogrzewanie, która obejmuje najem termostatów sterujących na grzejniki.
– Dotychczas innogy promowała, sprzedawała i wynajmowała produkty z zakresu inteligentnej energii elektrycznej – oświetlenie LED oraz inteligentne gniazdka. Teraz wspólnie stworzyliśmy dla klientów ofertę, która pozwala na zaoszczędzenie do 30 proc. na kosztach ogrzewania poprzez stosowanie termostatów Danfoss. Są one dostępne dla klientów innogy od 1 grudnia – wyjaśnia Janusz Moroz, członek zarządu innogy Polska.
Klienci indywidualni innogy będą mogli korzystać z dwóch rodzajów produktów z obszaru smart heating. Pierwszy to Danfoss Eko, który pozwala na sterowanie ogrzewaniem mieszkania poprzez Bluetooth. Drugi – przeznaczony do większych powierzchni – jest oparty na sterowaniu sygnałem wi-fi, dzięki czemu użytkownik może otwierać i zamykać zawory Danfoss za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym.
– Nasze rozwiązanie jest skierowane właściwie do wszystkich – do osób mieszkających w apartamentach, budynkach wielorodzinnych i w domach jednorodzinnych, ponieważ działa na grzejnikach, ale może też być zintegrowane na przykład z ogrzewaniem podłogowym – mówi Adam Jędrzejczak.
Termostaty są proste w instalacji, gotowe do działania w ciągu minuty i kompatybilne z większością zaworów grzejnikowych. Największą korzyścią inteligentnego ogrzewania mają być oszczędności, sięgające nawet 30 proc. w skali roku.
– Oszczędności mogą być bardzo duże, w zależności od wielkości mieszkania i typu ogrzewania. Oferta będzie pozwalać na wynajem termostatów od 4,90 zł miesięcznie przez okres 3 lat. Po tym czasie klient będzie mógł je otrzymać za symboliczną złotówkę. Przy małym koszcie miesięcznym, można uzyskać znaczne oszczędności na ogrzewaniu – mówi Janusz Moroz.
Czytaj także
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-28: Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-16: Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.