Wyniki wyszukiwania: global

2022-01-05 | 06:05
Handel
Setki serwisów streamingowych zmieniają rynek muzyczny. Wkrótce płyty CD będą wydawane tylko dla kolekcjonerów Wyniki wyszukiwania: global

Setki serwisów streamingowych zmieniają rynek muzyczny. Wkrótce płyty CD będą wydawane tylko dla kolekcjonerów

W ciągu ostatnich kilkunastu lat nowe technologie zmieniły nie do poznania rynek muzyczny. Przeniesienie muzyki z nośników fizycznych na platformy streamingowe i do internetu zmieniło zadania wytwórni muzycznych i zasady ich współpracy z artystami. Cyfrowy serwis marketingowy wyparł promowanie utworów m.in. w radiu. – To jest właśnie różnica: nie tylko muzyka jest ważna, żeby artysta „się słuchał” w nowych mediach – zauważa Sławomir Kochański z wytwórni Universal Music Polska. Fizyczna sprzedaż nośników muzyki, jakimi są np. płyty CD, odchodzi do lamusa, choć w Polsce i tak wciąż jest dosyć silna. Wkrótce jednak będą je kupować w zasadzie wyłącznie kolekcjonerzy.
więcej
2021-02-24 | 06:15
Finanse
Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Polska branża muzyczno-festiwalowa przeżywa trudny okres w związku z pandemią COVID-19. Koncerty na żywo nie odbywają się już od wielu miesięcy, a artyści stracili dochody ze sprzedaży biletów, które są dla nich jednym z głównych źródeł przychodów. W jeszcze trudniejszej sytuacji ekonomicznej znalazły się też tysiące pracowników backstage’owych, takich jak dźwiękowcy, oświetleniowcy, choreografowie czy ekipy scenograficzne. Dziennikarz muzyczny Piotr Metz podkreśla jednak, że publiczność jest spragniona możliwości pójścia na tradycyjny koncert i obcowania z muzyką, dzięki czemu – po zakończeniu przymusowego przestoju – branża muzyczna może przeżyć prawdziwy boom.
więcej
2017-11-07 | 06:40
Podróże
Rośnie konkurencja między hotelami w Polsce. Sieć ibis stawia na muzykę i współpracę z młodymi gwiazdami

Rośnie konkurencja między hotelami w Polsce. Sieć ibis stawia na muzykę i współpracę z młodymi gwiazdami

Rynek hotelowy w Polsce rośnie w siłę. W kraju działają już ich tysiące, a każdego roku powstaje przynajmniej kilkadziesiąt nowych. Duża konkurencja sprawia, że przetrwają tylko te, które będą potrafiły zaskoczyć klientów, zaproponować im coś unikalnego. Rodzina hoteli ibis stawia na muzykę. W ich hotelach powstały pokoje inspirowane muzyką, a w przestrzeniach wspólnych goście mogą spróbować swoich sił jako DJ'e. Od kilku lat marka współpracuje także z jednym z największych festiwal muzycznych w Europie, węgierskim Sziget. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” sieć chce stworzyć możliwości zaistnienia na profesjonalnej scenie muzycznej obiecującym artystom. W hotelu ibis Warszawa Ostrobramska powstało w tym celu studio nagraniowe.
więcej
2017-08-03 | 06:41
Muzyka
Ania Karwan: na zawsze będzie mi towarzyszyło marzenie zaśpiewania z Beyoncé

Ania Karwan: na zawsze będzie mi towarzyszyło marzenie zaśpiewania z Beyoncé

Moje marzenia są ogromne, ale bardzo w nie wierzę - mówi wokalistka. Pragnie m.in. zaśpiewać wspólnie z Igorem Herbutem oraz Beyoncé. Gwiazda uważa, że świetnie odnalazłaby się w duecie z wokalistą LemOn, oboje śpiewają bowiem bardzo emocjonalnie.
więcej