0,26 mln zł przychodów netto ze sprzedaży Grupy Gaming Factory w I kwartale br.

Grupa Gaming Factory, działająca w segmencie wydawnictwa i produkcji gier na PC i konsole, wypracowała w pierwszym kwartale br. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,26 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,05 mln zł. W raportowanym okresie do sprzedaży trafiły dwie gry na PC z portfolio wydawniczego Gaming Factory - Gunslingers & Zombies i Sapper: Defuse The Bomb Simulator oraz Gallic Wars: Battle Simulator w wersji na Nintendo Switch. Zdecydowana większość premier zaplanowana jest w drugiej połowie br.
- Wyniki finansowe spółek z Grupy Gaming Factory w ujęciu kwartalnym – od stycznia do marca - są niższe niż prezentowane w analogicznym okresie przed rokiem. Jest to związane zarówno z niewielką liczbą premier tytułów, których jesteśmy wydawcą, ale także ze zmianą metody konsolidacji wyników Black Rose Projects S.A. Czynnikiem wpływającym na wynik jest również wzrost kosztów ogólnych, w tym nakładów ponoszonych na marketing projektów. Działania te są przemyślane - w minionych miesiącach rozbudowaliśmy nasz wewnętrzny zespół testerów, dzięki czemu już teraz dostrzegam zmianę jakościową w grach, które są obecnie realizowane. Zdecydowana większość premier – od 7 do 10 – zaplanowana jest w drugiej połowie roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
W raportowanym okresie spółka podpisała z firmą Liquid Engine Development umowę wydawniczą na produkcję i wydanie gry komputerowej Buried In Ice w wersji na PC oraz przeniesienie na wydawcę majątkowych praw autorskich. Budżet produkcyjny i marketingowy projektu został ustalony na kwotę około 0,4 mln zł. Gra docelowo ma zostać wydana również w wersji na inne platformy, w tym na konsole SONY, Microsoft, Nintendo.
Gaming Factory upatruje również rozwoju w segmencie VR – w ramach zawartej w marcu umowy z VRAAR S.A. spółka zamierza sfinansować produkcję minimum 6 gier komputerowych łącznie za kwotę nie mniejszą niż 0,5 mln zł w okresie kolejnych 2 lat kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.
26 maja do sprzedaży trafił tytuł Castle Flipper w wersji na PC. W połowie czerwca na konsoli Xbox One ukaże się Gallic Wars: Battle Simulator, a następna w kolejności będzie premiera tworzonej z myślą o konsoli Nintendo Switch Food Truck Arena, która docelowo zostanie również wydana w wersji na PC.
Największą zapowiedzianą dotychczas produkcją w portfolio Grupy Kapitałowej Gaming Factory, której budżet wynosi ponad 1 mln zł, jest Dinos Reborn. Rolę wydawcy pełni spółka zależna Gaming Factory, Vision Edge Entertainment. Celem studia jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Innym zapowiedzianym tytułem dedykowanym na PC, platformy VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation jest Dreamhouse: The Game.
- Dinos Reborn będzie grą survivalową w otwartym świecie z ciekawymi elementami, o których na razie nie mogę mówić. Za produkcję odpowiada duży, doświadczony zespół. Jednak na razie jesteśmy na wczesnym etapie produkcji. Liczę na to, że projekt będzie wyróżniać się spośród dostępnych na rynku gier i pozwoli wskoczyć naszej spółce na wyższy poziom – mówi Mateusz Adamkiewicz.
Inne premiery zaplanowane na 2021 rok to Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.