Komunikaty PR

100 milionów złotych na inwestycje planuje przeznaczyć w Polsce Stena Recycling

2021-12-02  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

100 milionów złotych na inwestycje planuje przeznaczyć w Polsce Stena Recycling

W zakończonym 31 sierpnia roku obrotowym Stena Recycling przetworzyła ponad 800 000 ton odpadów. To wzrost o 20% w skali roku. W 2022 r. ma to być 1 mln ton. Firma założona w Szwecji obchodzi w tym roku 20-lecie działania w Polsce. W ostatnim czasie zainwestowała ponad 50 mln złotych w rozwój nowoczesnych instalacji do przetwarzania plastiku oraz odzyskiwania metali z elektroniki. W planach są konsolidowanie rozdrobnionego rynku oraz kolejne inwestycje na które w najbliższych latach firma planuje przeznaczyć 100 mln złotych.

Najnowsze inwestycje Stena Recycling ulokowano we Wschowie w lubuskiem. Tamtejsze Centrum Recyklingu Elektroniki jest drugim pod względem wielkości (po szwedzkim Halmstad) tego typu zakładem Stena Recycling w Europie. Dzięki inwestycji za ponad 50 mln złotych powstało tam nowoczesne centrum, w którym odzyskiwane są cenne metale z urządzeń elektronicznych, a już wkrótce uruchomiona zostanie instalacja do przetwarzania folii opakowaniowej LDPE. W Trzebieńczycach zainwestowano 5 mln złotych w modernizację linii do odzysku miedzi z kabli oraz instalację do przetwarzania aluminium. W planie jest kolejna inwestycja w tej lokalizacji wspierająca rozwój biznesu metali nieżelaznych o wartości około 15 mln złotych. Firma inwestuje także w Swarzędzu, gdzie dysponuje specjalistycznym sprzętem do odzyskiwania materiałów z samochodów wycofanych z eksploatacji. Wolumen aut, które tam trafiają wzrósł dwukrotnie w czasie 5 ostatnich lat. Stena Recycling na arenie międzynarodowej ma na swoim koncie także inne, ciekawe przedsięwzięcia.  Wspólnie z Electrolux zaprojektowano odkurzacz, który w całości powstał z materiałów pochodzących z recyklingu, z firmą Alfa Laval z kolei prowadzi wspólny projekt dotyczący zamknięcia obiegu wymienników ciepła. Obecnie firma inwestuje w proces odzyskiwania baterii i akumulatorów z samochodów oraz wszelkich urządzeń elektronicznych. Temu tematowi poświęcony będzie bezpłatny webinar organizowany przez Stena Recycling 30 listopada.

- Naszym celem jest nieustanne podnoszenie poziomu recyklingu, ograniczanie ilości odpadów i dbałość o ponowne wykorzystywanie materiałów. To kluczowe elementy w budowaniu cyrkularnego modelu gospodarki i lepszej przyszłości dla następnych pokoleń. Korzystając z uznanych, skandynawskich wzorców, od 20 lat doskonalimy procesy recyklingu i odzyskiwania cennych surowców w Polsce. Angażujemy się także w edukację i akcje społeczne, dzięki którym docieramy z tym ważnym przesłaniem tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne. Wiemy, że wiele wyzwań wciąż jest przed nami, ale mamy świadomość, że nasze doświadczenie i odpowiedzialne działania, przynoszą korzyści nam wszystkim – mówi Lars Ibsen, prezes Stena Recycling.

Zrównoważony rozwój, odpowiedzialne projektowanie produktów z myślą o recyklingu, czy ponowne wykorzystanie materiałów to trendy, które z każdym rokiem zyskują na znaczeniu. 4 na 5 respondentów uważa, że produkty z których korzystamy, powinny być używane wielokrotnie a 75% deklaruje, że zdarza im się naprawić sprzęt, zamiast od razu kupić nowy. Takie wyniki przyniósł sondaż przeprowadzony wśród Polaków na początku wakacji. Oznacza to, że w Polsce rośnie świadomość dotycząca ekologii, ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Pojawiają się kolejne inicjatywy, dzięki którym każdy z nas może włączyć się w coraz powszechniejszy „zielony trend”. Jednak wciąż jest wiele przykładów pokazujących, że edukacja i szerzenie wiedzy w tym obszarze są i długo jeszcze będą konieczne. Tym bardziej, że działania zgodne z ideą GOZ znalazły się wśród czterech głównych trendów z obszaru środowiskowego na tzw. mapie trendów, opublikowanej przez Infuture Institute, wskazującej najważniejsze i aktualne dla przedsiębiorców kierunki rozwoju rynku.

Stena Recycling od 4 lat prowadzi konkurs – STENA CIRCULAR ECONOMY AWARD – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Co roku gromadzi on najlepsze praktyki w obszarze zrównoważonego rozwoju, jest nagradzany oraz doceniany przez biznes i ośrodki naukowe. W tym roku firma prowadziła także konkurs „GOZpodarne wyzwanie” skierowany do świetlic środowiskowych, bibliotek czy lokalnych klubów, a także szkół i innych podmiotów działających na rzecz społeczności lokalnych. Jego ideą jest edukowanie i zachęcanie do realizacji ekologicznych projektów, które pozytywnie wpływają na życie lokalnych społeczności. Wybrano w nim 20 najlepszych projektów na 20-lecie Stena Recycling w Polsce. Nagrody w tym konkursie – granty finansowe – wsparły zgłoszone projekty, które zostały już zrealizowane.

Stena Recycling obchodzi właśnie 20-lecie działalności na polskim rynku. W tym czasie przeszła drogę od kilkuosobowej firmy skoncentrowanej na skupie i przetwarzaniu złomu, do lidera kompleksowych rozwiązań w dziedzinie gospodarowania odpadami oraz usług środowiskowych. Stena Recycling korzysta z najlepszych, skandynawskich wzorców, inwestuje w nowoczesne technologie przetwarzania odpadów, a także aktywnie działa w obszarze edukacji i promowania rozwiązań z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego. Oddziały Stena Recycling są zlokalizowane w większości dużych miast w Polsce, firma zatrudnia ponad 500 osób i obsługuje kilka tysięcy przedsiębiorstw.

***

Stena Recycling jest liderem kompleksowych rozwiązań w dziedzinie gospodarowania odpadami oraz usług środowiskowych na rynku polskim i skandynawskim. Przetwarza wszystkie rodzaje odpadów w ramach kilku obszarów biznesowych: metali żelaznych i nieżelaznych, papieru i plastiku, elektroniki oraz odpadów niebezpiecznych i innych.

Celem działań Stena Recycling jest podniesienie poziomu recyklingu oraz ograniczenie ilości odpadów zmieszanych. We wszystkich działaniach firma kieruje się filozofią CARE – dbałości o Klientów, Pracowników, Biznes i Zasoby oraz Środowisko i Społeczeństwo. W Polsce Stena Recycling jest obecna od 20 lat. Współpracując z ponad 2000 przedsiębiorstw, przetwarza łącznie ponad 800 tys. ton odpadów w ciągu roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.