125 lat Goodyear: opony, które pomogły złamać granicę prędkości
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Od 125 lat Goodyear reprezentuje innowacyjne podejście do mobilności, wyznaczając nowe standardy technologiczne w branży dzięki swoim produktom i usługom. Jednym z imponujących osiągnięć marki są opony, które pomogły ustanowić kolejne rekordy prędkości.
Bezprecedensowy poziom prędkości i osiągów
Odkąd na drogach pojawił się pierwszy samochód, na świecie rozpoczęła się prawdziwa mania prędkości. Coraz więcej śmiałków próbowało złamać granice prędkości. Jak wygląda historia najważniejszych rekordów prędkości?
23 października 1970 r. pojazd Blue Flame z napędem rakietowym, wyposażony w opony Goodyear, pobił rekord prędkości lądowej Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), osiągając 1001 km/h dystansie mili i 1014 km/h na dystansie kilometra. Wynik ten uzyskano na dnie wyschniętego jeziora Bonneville, które zapewniło idealne warunki do testowania granic prędkości i osiągów pojazdów. Rezultat ten był tym bardziej imponujący, bo został osiągnięty w trudnych warunkach - na powierzchni drogi zalegało prawie 8 cm śniegu.
Na potrzeby pojazdu Blue Flame Goodyear zaprojektował opony 8:00-25 o średnicy zewnętrznej 34,8 cala i gładkiej powierzchni bieżnika, aby zapobiec gromadzeniu się ciepła. Wypełniono je azotem pod ciśnieniem 24 atmosfer.
Wyjątkowa konstrukcja i inżynieria Blue Flame, w tym zaawansowany system napędu rakietowego, odegrały kluczową rolę w pobiciu poprzedniego rekordu, a osiągnięcie to posłużyło jako katalizator dalszych innowacji w tej dziedzinie. Ustanowienie nowego rekordu nie byłoby jednak możliwe bez wysokowydajnych opon Goodyear, które są dowodem innowacyjności i zaawansowanej myśli inżynieryjnej.
Osiągnięcie Goodyeara z 1970 roku nie było odosobnionym przykładem, ponieważ produkty tej marki już wcześniej sprawdziły się na polu ustanawiania rekordów prędkości. W 1963 r. Goodyear opracował oponę do pojazdu Spirit of America, którym Craig Breedlove rozpędził się do magicznej granicy 643 km/h.
Opony Goodyear z kolejnymi rekordami
W 2006 r. opony Goodyear pomogły ustanowić rekord prędkości lądowej dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Dokonał tego wyprodukowany w Wielkiej Brytanii samochód JCB DieselMax, który osiągnął prędkość 527 km/h. Z kolei w 2016 r. ciężarówka Volvo The Iron Knight, jadąc na specjalnie opracowanych oponach Goodyear, pobiła dwa światowe rekordy prędkości dla samochodów ciężarowych. Pojazd ten osiągnął średnią prędkość 169 km/h w czasie 21,29 sekundy na dystansie 1000 metrów ze startu stojącego. Pobił również rekord na dystansie 500 metrów, osiągając prędkość 131 km/h w 13,71 sekundy ze startu stojącego.
Od 125 lat pasja do dostarczania najwyższej jakości opon napędza Goodyear do wyznaczania nowych granic i trendów w mobilności.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.