Komunikaty PR

140 lat Cukrowni Nordzucker w Opalenicy

2024-06-24  |  09:07
Biuro prasowe

Cukrownia w Opalenicy, należąca do Nordzucker Polska ma już 140 lat. Wśród gości świętujących jubileusz cukrowni znaleźli się przedstawiciele świata nauki, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, władz administracyjnych, samorządowych, służb ratunkowych, a także współpracujących z Nordzucker plantatorów, reprezentantów spółki oraz pracownicy i szanowni emeryci cukrowni.

 

Ponad wiek tradycji i innowacji

Historia cukrowni w Opalenicy to dzieje ludzi odważnych – właścicieli ziemskich o znanych w wtedy nazwiskach, takich jak: Hardy z Wąsowa, Hildebrandt ze Śliwna, Jacobi z Trzcianki, Tiedeman z Jeziorek czy Pflug z Bród. To oni postanowili zainwestować w jedną z bardziej obiecujących z gałęzi przemysłu, jakim wydawała się wtedy produkcja cukru z buraków cukrowych. Budowa cukrowni rozpoczęła się w 1883 roku, a już rok później, 13 października 1884 roku przeprowadzono pierwszą kampanię cukrowniczą. Przerobionych zostało wtedy 232.848q (kwintali) buraków zebranych z niespełna tysiąca hektarów ziemi.

 

W ciągu 140 lat funkcjonowania zakładu zaszły w nim znaczące zmiany, które przełożyły się na jego późniejszy rozwój. Liczne modernizacje oraz inwestycje zapewniły poprawę jakości produkowanego cukru, zmniejszanie zużycia energii, ochronę środowiska i bezpieczeństwo pracy.

 

Droga do zrównoważonego rozwoju

Trudno opowiedzieć w kilku zdaniach 140-letnią historię jednej firmy i tysięcy ludzi z nią związanych. Do historii cukrowni Opalenica sięgaliśmy wielokrotnie w minionych dniach i każdy może przywołać inne wspomnienia. Szanujemy tę historię i mamy pełną świadomość tego, że to, gdzie i kim jesteśmy dzisiaj wynika z naszego dziedzictwa, dekad pracy, pasji i zaangażowania wielu ludzi. Dzięki nim odważnie spoglądamy w przyszłość. Chcemy się rozwijać i pewnie prowadzimy cukrownię w kierunku zielonego rozwoju.

 

„Nordzucker. Razem. Zrównoważony. Te trzy słowa podsumowują to, za czym się opowiadamy i na czym opiera się nasza działalność. Dlatego już dziś współpracujemy z Polską Akademią Nauk nad stworzeniem modeli biznesowych, które będą miały długoletni i pozytywny wpływ na zrównoważoną uprawę buraka cukrowego. Naszym celem jest odejście od węgla, a to nastąpi już w przyszłym roku. Obniżenie zużycia energii i poziomu emisji o 50% będzie możliwe do 2030 roku, a w 2050 roku osiągniemy neutralność klimatyczną.” – powiedział podczas gali Marcin Lechowski Prezes Zarządu Nordzucker Polska S.A.


 

Dziękujemy wszystkim osobom związanym z cukrownią w Opalenicy za zaangażowanie, profesjonalizm i pasję. Dzięki nim nasza fabryka jest nie tylko miejscem pracy, ale również wspólnotą, w której razem dążymy do osiągania wyznaczonych celów. Dziękujemy gościom za obecność w tym uroczystym dniu, który był wielkim świętem dla nas cukrowników, od 140 lat związanych z jedną firmą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.