Komunikaty PR

140 lat Cukrowni Nordzucker w Opalenicy

2024-06-24  |  09:07
Biuro prasowe

Cukrownia w Opalenicy, należąca do Nordzucker Polska ma już 140 lat. Wśród gości świętujących jubileusz cukrowni znaleźli się przedstawiciele świata nauki, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, władz administracyjnych, samorządowych, służb ratunkowych, a także współpracujących z Nordzucker plantatorów, reprezentantów spółki oraz pracownicy i szanowni emeryci cukrowni.

 

Ponad wiek tradycji i innowacji

Historia cukrowni w Opalenicy to dzieje ludzi odważnych – właścicieli ziemskich o znanych w wtedy nazwiskach, takich jak: Hardy z Wąsowa, Hildebrandt ze Śliwna, Jacobi z Trzcianki, Tiedeman z Jeziorek czy Pflug z Bród. To oni postanowili zainwestować w jedną z bardziej obiecujących z gałęzi przemysłu, jakim wydawała się wtedy produkcja cukru z buraków cukrowych. Budowa cukrowni rozpoczęła się w 1883 roku, a już rok później, 13 października 1884 roku przeprowadzono pierwszą kampanię cukrowniczą. Przerobionych zostało wtedy 232.848q (kwintali) buraków zebranych z niespełna tysiąca hektarów ziemi.

 

W ciągu 140 lat funkcjonowania zakładu zaszły w nim znaczące zmiany, które przełożyły się na jego późniejszy rozwój. Liczne modernizacje oraz inwestycje zapewniły poprawę jakości produkowanego cukru, zmniejszanie zużycia energii, ochronę środowiska i bezpieczeństwo pracy.

 

Droga do zrównoważonego rozwoju

Trudno opowiedzieć w kilku zdaniach 140-letnią historię jednej firmy i tysięcy ludzi z nią związanych. Do historii cukrowni Opalenica sięgaliśmy wielokrotnie w minionych dniach i każdy może przywołać inne wspomnienia. Szanujemy tę historię i mamy pełną świadomość tego, że to, gdzie i kim jesteśmy dzisiaj wynika z naszego dziedzictwa, dekad pracy, pasji i zaangażowania wielu ludzi. Dzięki nim odważnie spoglądamy w przyszłość. Chcemy się rozwijać i pewnie prowadzimy cukrownię w kierunku zielonego rozwoju.

 

„Nordzucker. Razem. Zrównoważony. Te trzy słowa podsumowują to, za czym się opowiadamy i na czym opiera się nasza działalność. Dlatego już dziś współpracujemy z Polską Akademią Nauk nad stworzeniem modeli biznesowych, które będą miały długoletni i pozytywny wpływ na zrównoważoną uprawę buraka cukrowego. Naszym celem jest odejście od węgla, a to nastąpi już w przyszłym roku. Obniżenie zużycia energii i poziomu emisji o 50% będzie możliwe do 2030 roku, a w 2050 roku osiągniemy neutralność klimatyczną.” – powiedział podczas gali Marcin Lechowski Prezes Zarządu Nordzucker Polska S.A.


 

Dziękujemy wszystkim osobom związanym z cukrownią w Opalenicy za zaangażowanie, profesjonalizm i pasję. Dzięki nim nasza fabryka jest nie tylko miejscem pracy, ale również wspólnotą, w której razem dążymy do osiągania wyznaczonych celów. Dziękujemy gościom za obecność w tym uroczystym dniu, który był wielkim świętem dla nas cukrowników, od 140 lat związanych z jedną firmą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.