150 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży Incuvo w 2020 r.
Incuvo – notowany na NewConnect producent gier VR (wirtualna rzeczywistość) wypracował w 2020 r. prawie 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. To 150 proc. wzrost w porównaniu do wyników wypracowanych przez firmę w 2019 r. Tylko w Q4 ub. roku wartość przychodów netto wyniosła prawie 0,44 mln zł. W tym czasie prace firmy skoncentrowane były nad trzema produkcjami w technologii wirtualnej rzeczywistości: Blair Witch VR, Layers of Fear VR oraz Green Hell VR. Studio finalizowało także przygotowania upublicznienia spółki na rynku NewConnect. Uroczystość debiutu odbyła się w styczniu 2021 r.
- Rok 2020 był dla nas bardzo ciekawym, wręcz przełomowym okresem w historii naszej spółki. Zakończyliśmy porty kilku ciekawych projektów dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez graczy. Jesteśmy w fazie inwestycji, dlatego w Q4 minionego roku, zgodnie z przyjętym budżetem zanotowaliśmy stratę zysku netto na poziomie niespełna 0,6 mln zł. – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo. – Cieszy nas aż 150 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży r/r jaki osiągnęliśmy od stycznia do grudnia 2020. – informuje prezes zarządu Incuvo.
Pod koniec października roku Incuvo zaprezentowało VR-ową wersję gry Blair Witch – jednego z najpopularniejszych tytułów studia Bloober Team. – Premiera projektu była bardzo udana. Sukces VR-owej odsłony jednego z najgłośniejszych tytułów od Bloober Team umocnił pozycję Incuvo na rynku producentów gier VR i otworzył nam drzwi do nowych projektów. – komentuje Andrzej Wychowaniec.
Pod koniec minionego roku Incuvo zakończyło etap preprodukcji największego projektu ze swojego portfolio – Green Hell VR. Zespół jest na etapie przygotowywania wersji alpha. Następnym etapem będzie faza testów i optymalizacji elementów graficznych oraz przygotowanie wersji beta gry, która ma być gotowa w połowie roku. – Produkcja Green Hell VR przebiega zgodnie planem. To wymagający projekt, przy którym bardzo dobrze poznaliśmy mechaniki dedykowane najnowszym goglom Facebooka. Warto dodać, że dynamiczny rozwój technologii gogli VR spowodował, że wirtualna rzeczywistość jest rozrywką cenowo dostępną na poziomie zbliżonym do konsol, co z pewnością przełoży się na popularność naszych projektów. – mówi Andrzej Wychowaniec.
Pierwszym tytułem studia w wersji VR był psychologiczny horror Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. W lutym br. spółka poinformowała o zakończeniu produkcji gry w wersji Sony PlayStation VR.
- Dokładną datę premiery gry Layers of Fear na PlayStation VR podamy już wkrótce. Aktualnie projekt znajduje się w procesie certyfikacji. W związku z dużą popularnością jaką cieszy się PS VR liczymy na sukces sprzedażowy, tym bardziej, że w przypadku tej produkcji Incuvo ma znaczący udział w zyskach z jej sprzedaży – komentuje Andrzej Wychowaniec.
13 stycznia 2021 r. Incuvo zadebiutowało na rynku na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.