Komunikaty PR

20 lat Plan SC - producenta konstrukcji ze stali nierdzewnej

2021-02-12  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Więcko
mwpr.pl

mwpr.pl
15-950 Białystok
wojciech.wiecko|gmail.com| |wojciech.wiecko|gmail.com
668731534
mwpr.pl

W Polsce znają ich liczni producenci mięsa i drobiu, ale też budowniczowie aquaparków czy hoteli. Tajniki tworzenia skomplikowanych konstrukcji ze stali nierdzewnej i współgrającej z nimi automatyki przemysłowej opanowali do perfekcji. To nowosądecka firma „Plan” S.C. Właśnie świętuje swoje 20 urodziny.

Jej założyciele – dwaj Markowie: Kochaniec i Limanówka poznali się trochę ponad 20 lat temu, kiedy jeszcze wspólnie pracowali na etatach. Szybko okazało się, że nadają na wspólnych falach i uznali, że stworzą własną firmę. Jeden miał zmysł konstrukcyjny, drugi świetnie potrafił przekształcać projekty w gotowe realizacje. A że cały przemysł przetwórstwa spożywczego pracuje na nierdzewnych liniach produkcyjnych, klientów miało nie brakować.

- Umowę naszej spółki spisaliśmy odręcznie, w samochodzie. I w takiej wersji zanieśliśmy ją do urzędu skarbowego – wspomina ze śmiechem Marek Limanówka.

Pierwsze zapytanie pojawiło się dość szybko, bo już pod koniec stycznia 2001 r. Potem kolejne. Machina ruszyła. Pierwsze projekty  i zlecenia realizowane były w garażu. Marek Kochaniec rozrysowywał projekt w A-cadzie łącznie z każdym elementem wykonawczym, a Marek Limanówka je wykonywał z trzema pracownikami oraz zajmował się całą logistyką przedsięwzięcia. Tworzyli razem. Potem powstała pierwsza hala i biuro, a obok dom współwłaściciela firmy - Marka Limanówki.

- Ma to swoje plusy i minusy – śmieje się. - Do pracy mam na piechotę i cały czas mam oko na firmę. Z drugiej strony choć jestem prezesem, to też stróżem, malarzem, czy konserwatorem. Muszę odśnieżać, otwierać bramę i odbierać przesyłki przez 7 dni w tygodniu. Na nudę nie narzekam.

W firmie podział ról jest dość jasny. Marek Kochaniec spotyka się z kontrahentami, negocjuje kontrakty, przygotowuje projekt. Marek Limanówka odpowiada za produkcję oraz projekty związane z elektroniką i automatyką.

Jak wspominają panowie, choć przez 20 lat nazbierało się sporo realizacji, to żadna z nich nie jest podobna do siebie.

- Każda linia produkcyjna to inny projekt. Każdy projekt jest „szyty” na miarę, bo musi być dopasowany do hali, do specyfiki zakładu i do potrzeb klienta. Ostateczna wersja potrafi powstać w przeciągu paru godzin na spotkaniu u inwestora.  To nas wyróżnia na tle konkurencji – mówi Marek Kochaniec.

Firma zrealizowała zlecenia dla największych polskich producentów przemysłu mięsnego i drobiarskiego: Sokołowa, Biernackiego, McKeena. Przygotowywała linię produkcyjną dla producenta pierogów czy kabanosów. Były też inne projekty – wyposażenie galerii handlowych (m.in. Galeria Sandecja), parków wodnych (m.in. w Uniejowie i w Rudzie Śląskiej). Jednym z większych wyzwań było przygotowanie hotelu Czarny Potok Resort SPA w Krynicy Górskiej.

 - Robiliśmy tam wszystkie elementy ze stali nierdzewnej – wspomina Limanówka – Architekci mieli tam mega fantazje i zaprojektowali wiele nietypowych detali. Przygotowywaliśmy ze stali nierdzewnej balustrady, przejścia, windy, elementy basenów. Pracy było bardzo dużo, ale efekt był imponujący.

W ostatnim roku firma się rozrosła. Obecnie dysponuje trzema halami produkcyjnymi o wielkości około 300 mkw. Zatrudnia na produkcji 7 osób.

I tylko pojawia się pytanie skąd taka nazwa firmy?

- Zawsze mieliśmy jakiś plan na siebie, niezależnie od tego, co się działo w naszym życiu – przyznają prezesi. – Teraz też mamy plan. Chcielibyśmy naszą działalność rozszerzyć o kolejne rynki. Może spróbować podbić Zachód? Polski przemysł mięsny, w którym głównie działamy, jest na bardzo wysokim poziomie, więc nie mamy żadnych kompleksów.

Firma „Plan” może się poszczycić kilkoma certyfikatami. Ostatni otrzymany w  2020 roku – to tytuł „Solidnej firmy”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.