30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej
Promat, lider w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej, świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. Firma, będąca częścią międzynarodowej Grupy Etex, jest pionierem w swojej dziedzinie. Współtworzyła standardy zabezpieczeń przeciwpożarowych dla branży budowlanej rozwijając rynek oraz stymulując jego profesjonalizację zgodną z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Rozwój rynku
Rynek biernej ochrony przeciwpożarowej zaczął się kształtować w latach 50. i 60. XX wieku. Obecnie farby, płyty ognioodporne, systemy uszczelnień oraz izolacje przeciwpożarowe stanowią nieodłączny element konstrukcji budynków chroniący ludzi i mienie przed skutkami pożaru. W Polsce, zwłaszcza przez ostatnie 30 lat, branża dynamicznie rozwijała się wraz ze wzrostem świadomości dotyczącej bezpieczeństwa pożarowego oraz zmianami w przepisach budowlanych. Szacuje się, że wartość rynku biernej ochrony przeciwpożarowej w naszym kraju wynosi około 200 milionów złotych. Perspektywy na kolejne lata są obiecujące, wspierane funduszami unijnymi i rosnącym zapotrzebowaniem na nowe mieszkania.
Liderzy budują standardy
Rozwój zabezpieczeń przeciwpożarowych w polskich budynkach jest ściśle związany
z obecnością Promat na rodzimym rynku. Należąca do Grupy Etex marka od 30 lat pozostaje w czołówce najważniejszych graczy, wyznaczając standardy i wyprzedzając trendy. Oferuje najszerszy zakres rozwiązań i materiałów, które są kluczowe dla bezpieczeństwa wszelkiego rodzaju budynków, od mieszkalnych poprzez szkoły i szpitale, aż do fabryk, obiektów logistycznych, użyteczności publicznej, hoteli, czy biur.
- W ciągu 30 lat nasze działania koncentrowały się nie tylko na dostarczaniu najwyższej jakości materiałów izolacyjnych i systemów zabezpieczających przed ogniem, ale także na edukacji i współpracy z architektami, projektantami, rzeczoznawcami, strażą pożarną, wykonawcami, dystrybucją oraz organami nadzoru budowlanego. Dzięki naszym szkoleniom, seminariom i materiałom edukacyjnym, od lat konsekwentnie wspieramy podnoszenie standardów bezpieczeństwa pożarowego i świadomości na temat ochrony przeciwpożarowej. Nasi klienci i ich potrzeby są dla nas źródłem nieustającej inspiracji do ciągłego rozwijania i udoskonalania naszych rozwiązań – mówi Robert Boroszko, prezes zarządu Etex Poland, do której należy marka Promat.
Historia postępu
Historia Promat rozpoczęła się w Niemczech w 1958 roku. Marka wywodzi swoją nazwę od słów PROgressive MATerials, czyli „postępowe materiały” i od samego początku jest zaangażowana w wykorzystanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań służących ochronie ludzi, budynków i mienia. Spółka wyspecjalizowała się w biernej ochronie przeciwpożarowej w okresie gorączki budowlanej znanej jako Wirtschaftswunder i stopniowo rozszerzała swoją działalność na całą Europę.
Dziś Promat jest częścią Grupy Etex i działa w ponad 40 krajach. Od ponad 60 lat projektuje, testuje i produkuje wyroby oraz systemy dedykowane biernej ochronie przeciwpożarowej i wysokiej klasy izolacji termicznej. Kompletny asortyment atestowanych i przebadanych produktów oraz systemów pozwala na zaprojektowanie i zrealizowanie w pełni niezawodnego systemu bezpieczeństwa pożarowego. W strukturze firmy wyodrębnione są kluczowe obszary: systemy wentylacji i oddymiania, przejścia instalacyjne i dylatacje oraz zabezpieczenie przegród budowalnych i konstrukcji.
Nowe technologie i zrównoważony rozwój
W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i nowych trendów budowlanych, Promat wprowadza innowacje i rozwija swoje produkty. Wdraża rozwiązania z zakresu elektromobilności i zielonej energii, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Jednocześnie firma aktywnie angażuje się w działania z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance), starając się nie tylko spełniać, ale także przewyższać wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Przez 30 lat działalności Promat stawia na innowacje, edukację oraz współpracę z różnymi uczestnikami rynku, aby podnosić standardy bezpieczeństwa pożarowego i świadomość na temat ochrony przeciwpożarowej.
- Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i unikalnemu know-how, Promat stał się globalną marką premium w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej. To dziedzictwo nieustannego wprowadzania innowacji dało Promat status lidera wyznaczającego trendy w naszej branży, z czego jesteśmy dumni. Stale dążymy do doskonalenia naszych produktów, stawiając na ich najwyższą jakość i niezawodność – podsumowuje Robert Boroszko.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.