Komunikaty PR

30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej

2024-05-22  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Promat ( 0.19 MB )

Promat, lider w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej, świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. Firma, będąca częścią międzynarodowej Grupy Etex, jest pionierem w swojej dziedzinie. Współtworzyła standardy zabezpieczeń przeciwpożarowych dla branży budowlanej rozwijając rynek oraz stymulując jego profesjonalizację zgodną z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.

Rozwój rynku

Rynek biernej ochrony przeciwpożarowej zaczął się kształtować w latach 50. i 60. XX wieku. Obecnie farby, płyty ognioodporne, systemy uszczelnień oraz izolacje przeciwpożarowe stanowią nieodłączny element konstrukcji budynków chroniący ludzi i mienie przed skutkami pożaru. W Polsce, zwłaszcza przez ostatnie 30 lat, branża dynamicznie rozwijała się wraz ze wzrostem świadomości dotyczącej bezpieczeństwa pożarowego oraz zmianami w przepisach budowlanych. Szacuje się, że wartość rynku biernej ochrony przeciwpożarowej w naszym kraju wynosi około 200 milionów złotych. Perspektywy na kolejne lata są obiecujące, wspierane funduszami unijnymi i rosnącym zapotrzebowaniem na nowe mieszkania.

Liderzy budują standardy

Rozwój zabezpieczeń przeciwpożarowych w polskich budynkach jest ściśle związany
z obecnością Promat na rodzimym rynku. Należąca do Grupy Etex marka od 30 lat pozostaje w czołówce najważniejszych graczy, wyznaczając standardy i wyprzedzając trendy. Oferuje najszerszy zakres rozwiązań i materiałów, które są kluczowe dla bezpieczeństwa wszelkiego rodzaju budynków, od mieszkalnych poprzez szkoły i szpitale, aż do fabryk, obiektów logistycznych, użyteczności publicznej, hoteli, czy biur.

- W ciągu 30 lat nasze działania koncentrowały się nie tylko na dostarczaniu najwyższej jakości materiałów izolacyjnych   i   systemów   zabezpieczających  przed   ogniem,   ale   także   na   edukacji   i   współpracy z architektami, projektantami, rzeczoznawcami, strażą pożarną, wykonawcami, dystrybucją oraz organami nadzoru budowlanego. Dzięki naszym szkoleniom, seminariom i materiałom edukacyjnym, od lat konsekwentnie   wspieramy   podnoszenie standardów   bezpieczeństwa    pożarowego   i   świadomości na temat ochrony przeciwpożarowej. Nasi klienci i ich potrzeby są dla nas źródłem nieustającej inspiracji do ciągłego rozwijania i udoskonalania naszych rozwiązań – mówi Robert Boroszko, prezes zarządu Etex Poland, do której należy marka Promat. 

Historia postępu

Historia Promat rozpoczęła się w Niemczech w 1958 roku. Marka wywodzi swoją nazwę od słów PROgressive MATerials, czyli „postępowe materiały” i od samego początku jest zaangażowana w wykorzystanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań służących ochronie ludzi, budynków i mienia. Spółka wyspecjalizowała się w biernej ochronie przeciwpożarowej w okresie gorączki budowlanej znanej jako Wirtschaftswunder i stopniowo rozszerzała swoją działalność na całą Europę.

Dziś Promat jest częścią Grupy Etex i działa w ponad 40 krajach. Od ponad 60 lat projektuje, testuje i produkuje wyroby oraz systemy dedykowane biernej ochronie przeciwpożarowej i wysokiej klasy izolacji termicznej. Kompletny asortyment atestowanych i przebadanych produktów oraz systemów pozwala na zaprojektowanie i zrealizowanie w pełni niezawodnego systemu bezpieczeństwa pożarowego. W strukturze firmy wyodrębnione są kluczowe obszary: systemy wentylacji i oddymiania, przejścia instalacyjne i dylatacje oraz zabezpieczenie przegród budowalnych i konstrukcji.

Nowe technologie i zrównoważony rozwój

W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i nowych trendów budowlanych, Promat wprowadza innowacje i rozwija swoje produkty. Wdraża rozwiązania z zakresu elektromobilności i zielonej energii, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Jednocześnie firma aktywnie angażuje się w działania z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance), starając się nie tylko spełniać, ale także przewyższać wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Przez 30 lat działalności Promat stawia na innowacje, edukację oraz współpracę z różnymi uczestnikami rynku, aby podnosić standardy bezpieczeństwa pożarowego i świadomość na temat ochrony przeciwpożarowej.

- Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i unikalnemu know-how, Promat stał się globalną marką premium w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej. To dziedzictwo nieustannego wprowadzania innowacji dało Promat status lidera wyznaczającego trendy w naszej branży, z czego jesteśmy dumni. Stale dążymy do doskonalenia  naszych produktów, stawiając na ich najwyższą jakość i niezawodność – podsumowuje Robert Boroszko.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej Biuro prasowe
2024-06-28 | 13:00

Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej

Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej 12 czerwca już po raz piąty Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków stało się miejscem spotkań producentów, dystrybutorów, naukowców i dostawców rozwiązań oraz nowych technologii z całego świata. Okazją do wspólnego świętowania były targi Evertiq Expo, które otworzyło inspirujące przemówienie o rozwoju sztucznej inteligencji wygłoszone przez gościa specjalnego – dra Macieja Kaweckiego. Autor popularnego kanału na YouTube’ie – This is IT i Prezes Instytutu Lema, podkreślił, że w przypadku AI mamy okazję zobaczyć, jak przyszłość dzieje się na naszych oczach. Opowiedział również o tym, jak sztuczna inteligencja może zmienić oblicze medycyny oraz wpłynąć na nasze codzienne życie. Po zakończeniu udzielania odpowiedzi na liczne pytania od uczestników wykładu, na zwiedzających czekały już kolejne atrakcje przygotowane przez organizatorów tegorocznego Evertiq Expo w Krakowie. Profesjonaliści i pasjonaci elektroniki mieli okazję obejrzeć najnowsze rozwiązania technologiczne zaprezentowane przez 65 wystawców. Ekspozycji towarzyszyły merytoryczne wykłady poświęcone zagadnieniom związanym z systemami pomiarowymi, inspekcją optyczną, mikromobilnością, fotoniką, satelitami i sektorem kosmicznym, elektroniką oraz mikroelektroniką. Na scenie wystąpili eksperci z cenionych na rynku przedsiębiorstw: Karol Sowa, właściciel firmy Sowa Electronics i specjalista ds. procesów, współpracujący z MEK Marantz Electronics; Tadeusz Asyngier, Starszy Inżynier Aplikacyjny firmy Tektronix - Tespol Sp. z o.o.; Maciej J. Nowakowski, Dyrektor operacyjny Polskiej Platformy Technologicznej Fotoniki; Radosław Łapczyński, Chief Technology Officer, z wrocławskiej firmy SatRev; Rafał Maślanka, Project Manager z firmie FITECH; Grzegorz Trafiał, Wiceprezes ds. Produkcji i logistyki w firmie Green Cell; Członkowie Sekcji Rakiet AGH Space Systems & Balonów Stratosferycznych z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie: Aleksander Kopyto, radioelektronik sekcji rakiet AGH Space Systems, Zuzanna Cebula, członek zespołu elektroniki rakiet AGH Space Systems, Przemek Kaczorowski, lider zespołu elektroniki Sekcji Eksperymentów Balonowych i Rakietowych AGH, Jakub Lasak, członek zespołu elektroniki Sekcji Eksperymentów Balonowych i Rakietowych AGH Space Systems; Maciej Kaźmierczak, Kierownik Subcentrum Energy Saving Comarch w Comach S.A. Największe emocje wzbudził jednak prawdziwy gwóźdź programu – pierwszy w historii targów Evertiq Expo panel dyskusyjny „Dlaczego Polska?”. Poprowadził go dr Maciej Kawecki, który wraz z ekspertami szukał odpowiedzi na pytania dlaczego Polska jest dobrym miejscem do realizowania inwestycji, co przesądza o konkurencyjności naszego kraju na arenie światowej i dlaczego firmy coraz chętniej stawiają na rozwój właśnie nad Wisłą. Emocje sięgnęły zenitu, gdy w trakcie debaty padło pytanie o to, czy polska firma produkująca samochody elektryczne – Izera, odniesie sukces, czy poniesie porażkę. Uczestnikami elektryzującego panelu dyskusyjnego byli: Paweł Ochyński, Założyciel & CEO Green Cell; Maciej J. Nowakowski, Dyrektor Operacyjny Polskiej Platformy Technologicznej Fotoniki (PPTF); Rafał Jabłoński, Ekspert ds. rynku EMS w firmie Nordes. Zwieńczeniem dnia pełnego atrakcji było przedstawienie przez Ewelinę Bednarz z Evertiqa Top Listy globalnych dystrybutorów komponentnów elektronicznych. Po sukcesie piątych targów Evertiq Expo w Krakowie znana jest już data kolejnej edycji, która odbędzie się 28 maja 2025 r. w stolicy Małopolski. Wcześniej jednak, bo już 24 października 2024, przedstawiciele międzynarodowej branży elektronicznej spotkaja się podczas Evertiq Expo w Warszawie. Patronat Honorowy nad krakowskim wydarzeniem objęła Polska Agencja Inwestycji i Handlu, a patronami medialnymi zostali: magazyn Przedsiębiorcy@eu, Klub Integracji Europejskiej, Staleo.pl, Zrobotyzowany.pl, portal Mikrokontroler oraz czasopisma i portale: elektrotechnikAUTOMATYK i MM Magazyn Przemysłowy.
Przemysł PROMOTECH. Ukosowarki podbijają światowe rynki
2024-06-28 | 12:30

PROMOTECH. Ukosowarki podbijają światowe rynki

Aż cztery nowe ukosowarki planuje wprowadzić w tym roku do oferty białostocki PROMOTECH. To odpowiedź na wyraźny wzrost zainteresowania tego typu urządzeniami na wszystkich rynkach
Przemysł STILL wprowadza proste do wdrożenia i serwisu wózki automatyczne
2024-06-28 | 11:15

STILL wprowadza proste do wdrożenia i serwisu wózki automatyczne

Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań automatyzacji magazynu wymusza na ich dostawcach zmianę podejścia do serwisu. Firma STILL opracowała zoptymalizowaną pod tym kątem kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.