Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na dwuletnią kadencję, zastępując Igora Tikhonova z Kompanii Piwowarskiej.
Nowy Prezes Zarządu Browarów Polskich jest związany z branżą piwną od blisko 30 lat. W Grupie Carlsberg pełnił różne role w ramach zespołu komercyjnego. Oprócz ról w ramach polskiego zespołu, był także odpowiedzialny za egzekucję sprzedaży w 19 krajach Europy oraz w Indiach. Od listopada 2020 piastuje stanowisko dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu Carlsberg Polska. Mieszko Musiał to absolwent WSB-NLU w Nowym Sączu, studiów podyplomowych MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, czy też wielu specjalistycznych kursów z obszaru leadership’u na uczelniach Insead we Francji, IMD w Szwajcarii, czy London School of Business.
Mieszko Musiał przejmuje przewodnictwo ZPPP Browary Polskie w bardzo trudnych i niestabilnych czasach, tak dla kategorii, jak i w szerzej rozumianym otoczeniu. Sprzedaż piwa, pomimo wzrostu w ramach piw bezalkoholowych, spada systematycznie od siedmiu lat, nastroje konsumenckie nie są pozytywne, koszty prowadzenia działalności rosną, a do tego branżę czekają wciąż nowe wyzwania, jak choćby wprowadzenie systemu kaucyjnego od 1 października i modelu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP).
Obejmuję tę rolę w trudnym dla całej branży momencie. Funkcjonujemy w bardzo niestabilnym otoczeniu regulacyjnym, a niepewność, jak wiemy, bardzo negatywnie oddziałuje na biznes, wstrzymuje inwestycje, a tym samym hamuje jego rozwój i powstawanie nowych miejsc pracy.
Nasza kategoria, wielu naszych partnerów gastronomicznych i dystrybutorów wciąż odczuwa skutki pandemii i następującej po niej inflacji. Rynek piwa spada dynamicznie, a dodatkowo wprowadzane rozwiązania, jak choćby system kaucyjny w jego obecnej formie, czy też wdrożenie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, generują kolejne obciążenia finansowe, co jest szczególnie dotkliwe biorąc pod uwagę negatywną dynamikę rynku, i tak już rosnące szybko koszty, jak również brak tych obciążeń (system kaucyjny) dla innych kategorii alkoholowych. Obserwujemy też, jak zmienia się narracja wokół piwa w bardzo dużym stopniu suflowana przez naszych konkurentów, zwłaszcza z sektora wyrobów spirytusowych. Często pomijane są w przestrzeni publicznej samoregulacje wprowadzane przez branżę, jak również działania na rzecz obniżania ilości alkoholu spożywanego w Polsce poprzez piwo, poprzez m.in. rozwój segmentu piw bezalkoholowych.
W trakcie swojej kadencji jestem gotów reprezentować całą kategorię piwa, uwzględniać interesy wszystkich producentów i działać na rzecz całej branży, w tym oczywiście browarów regionalnych i rzemieślniczych, jak również ogólnopolskich uczestników rynku. Piwo jest kategorią, która sprzyja spotkaniom, dialogowi, celebracji, czego przecież doświadczaliśmy w trakcie niedawnych wydarzeń, kiedy to możliwość dialogu przy piwie była szeroko komentowana w przestrzeni publicznej. Będę o tym przypominał, dbając jednocześnie o to, by, jak dotąd, branża wzmacniała agendę odpowiedzialnego spożycia alkoholu - mówi nowy Prezes Zarządu ZPPP, Mieszko Musiał.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie to organizacja skupiająca największych producentów piwa i słodu w kraju. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim. ZPPP należy do prestiżowej, istniejącej od 1958 r. organizacji, The Brewers of Europe, która skupia organizacje branżowe i firmy piwowarskie z 28 krajów.
Źródło informacji: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.