Komunikaty PR

3M wspiera lokalne społeczności w czasie pandemii

2020-06-02  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 2.47 MB )

Lokalne społeczności szczególnie mocno odczuły skutki pandemii koronawirusa w Polsce oraz na świecie. 3M, które od lat jest aktywnie zaangażowane we współpracę o wymiarzeWśród działań 3M w zakresie odpowiedzialności społecznej biznesu znalazły się m.in. darowizny na rzecz Banku Żywności we Wrocławiu, wsparcie wrocławskiej szkoły oraz inicjatywa pod hasłem „Zaczytane 3M”, skierowana do pracowników oraz ich dzieci.

3M to jeden z globalnych liderów wśród producentów środków ochrony indywidualnej, który niezmiennie od wielu lat wspiera lokalne społeczności, w każdej sytuacji i na wiele sposobów. Nie inaczej jest podczas pandemii koronawirusa, podczas której 3M podjęło szereg aktywności na poziomie lokalnym i globalnym. W ostatnim czasie w odpowiedzi na zwiększenie popytu na środki ochrony indywidualnej, 3M podwoiło produkcję półmasek filtrujących FFP2 w fabrykach na całym świecie do poziomu 1,1 miliarda rocznie. W obecnej sytuacji firma zapewnia również priorytet dostaw niezbędnych produktów do szpitali i instytucji ochrony zdrowia. Oprócz tego 3M niezmiennie angażuje się także w pomoc potrzebującym – głównie we Wrocławiu, gdzie skoncentrowana jest większość działań oraz inicjatyw firmy.

Biskie relacje z lokalnymi społecznościami od lat są niezwykle ważne dla nas jako 3M, szczególnie we Wrocławiu, gdzie mieści się nasz SuperHub. W obliczu pandemii COVID-19 każdy z nas stanął przed nowymi wyzwaniami, które szczególnie silnie wpłynęły na życie osób najbardziej potrzebujących. W tej trudnej sytuacji ważne jest, aby okazywać sobie życzliwość i solidarność, dzięki czemu czas izolacji społecznej stanie się łatwiejszy. Projekty, w które się zaangażowaliśmy są tego wyrazem oraz pozwalają w realny sposób tu i teraz poprawić jakość życia konkretnych osób. – podkreśla Alain Simonnet, Managing Director 3M w Polsce.

Wsparcie dla potrzebujących

W wyniku pandemii, jeszcze większa liczba osób niż dotychczas zmaga się z trudnościami w zdobyciu funduszy na zakup żywności dla siebie i swojej rodziny, zwracając się o pomoc do lokalnych organizacji. Jedną z nich jest Bank Żywności we Wrocławiu, który otrzymał darowiznę w wysokości 5000$ z fundacji 3Mgives. Dzięki temu wielu potrzebujących, którzy na skutek pandemii koronawirusa nie mają obecnie środków finansowych na zakup żywności, nie będzie musiało martwić się o ich pozyskanie – najpotrzebniejsze artykuły spożywcze otrzymają bowiem bezpłatnie. Ponadto, darowizna rzeczowa, którą 3M przekazało Bankowi Żywności – 15 000 papierowych kartonów – pozwoli na dystrybucję żywności bezpośrednio do osób potrzebujących, zapewniając im bezpieczeństwo i otrzymanie niezbędnej pomocy bez wychodzenia z domu.

W obecnej sytuacji w trudnym położeniu znalazły się również domy dziecka, gdzie brakuje potrzebnego sprzętu, odpowiednio przystosowanych do pracy miejsc i personelu. W związku z tym, 3M po raz kolejny postanowiło pomóc Domowi Dziecka w Jaszkotlu. Wśród wcześniejszych działań firmy na rzecz tego ośrodka znalazły się remont placu zabaw oraz przekazanie do użytku busa. Na początku tego roku 3M przekazało placówce darowiznę pieniężną na remont sali zabaw, aby mogła być w pełni przystosowana dla podopiecznych ośrodka – dzieci poruszających się na wózkach. Nowa, wyremontowana i odpowiednio wyposażona sala wewnątrz budynku zostanie przekazana Domowi Dziecka w Jaszkotlu przez 3M w Dniu Dziecka – 1 czerwca 2020 roku.

Edukacja zdalna? Razem damy radę!

W związku z zamknięciem szkół ze względu na sytuację epidemiczną w Polsce, uczniowie i ich rodzice stanęli przed trudnym wyzwaniem: edukacją zdalną. Konieczność przestawienia się na ten tryb spowodowała szereg problemów organizacyjnych, takich jak np. brak odpowiedniego sprzętu u części rodzin, a co za tym idzie, niemożność uczestnictwa w zdalnych lekcjach. Ta trudność pojawiła się w Szkole Podstawowej nr 8 we Wrocławiu, którą 3M wspiera od lat. W związku z tym firma zdecydowała się przekazać placówce laptopy, zapewniając tym samym możliwość edukacji w systemie zdalnym tym uczniom, którzy wcześniej nie mieli w domach komputerów.

Kolejną inicjatywą 3M, związaną ze wsparciem prawidłowego rozwoju i edukacji dzieci w tym trudnym czasie, jest akcja „Zaczytane 3M”, która objęła swoim zasięgiem wszystkich pracowników firmy w Polsce. Akcja polega na zaangażowaniu pracowników poszczególnych lokalnych oddziałów 3M w czytanie bajek dla dzieci. Codziennie o godzinie 12.00 pracownicy przez 20 minut czytają bajki, które są nagrywane, a następnie udostępniane pracownikom. Inicjatywa wystartowała 4 maja i od tego czasu ponad dwieście dzieci wysłuchało opowieści czytanych przez zaangażowanych pracowników. Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem – zarówno ze strony zasłuchanych maluchów, jak i samych zaczytanych pracowników 3M.

O 3M w Polsce

3M Poland Sp. z o.o. jest firmą technologiczno-produkcyjną będącą oddziałem międzynarodowego koncernu 3M. Przedsiębiorstwo działa na polskim rynku od 29 lat, w trakcie których zainwestowało ponad 500 mln USD w technologie znajdujące zastosowanie w niemalże każdym obszarze życia. 3M wykorzystując naukę i działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, tworzy innowacyjne rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi na całym świecie. Oferuje szereg różnorodnych produktów, które m.in. usprawniają codzienną pracę specjalistów, poprawiają standardy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ograniczają ryzyko wystąpienia infekcji, wspierają proces leczenia, podnoszą komfort życia w domu, a nawet są wykorzystywane w przemyśle kosmicznym.

3M posiada obecnie 4 ośrodki produkcyjne w naszym kraju: dwa we Wrocławiu, w Janinowie k. Grodziska Mazowieckiego oraz w Rabce. 3M zatrudnia w Polsce ponad 4,5 tys. pracowników i oferuje około 12 tys. produktów w ramach 4 grup biznesowych: Bezpieczeństwo i przemysł, Transport i elektronika, Ochrona zdrowia oraz Produkty konsumenckie. Centrala firmy mieści się w Kajetanach k. Warszawy. Od 2013 r. we Wrocławiu działa nowoczesne Centrum Innowacji 3M, przestrzeń, w której firma prezentuje nowe technologie i rozwiązania. Trzy lata później, również we Wrocławiu, koncern uruchomił Centrum Usług Wspólnych 3M na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. We wrześniu 2017 r. z kolei otwarto Centrum Szkoleniowe 3M we Wrocławiu.

3M w Polsce tworzy dla swoich pracowników doskonałe warunki pracy i możliwości rozwoju, czego dowodzi otrzymywanie przez kilka lat z rzędu tytułu Solidnego Pracodawcy, wyróżnienia Great Place to Work® w 2016, 2017, 2018 i 2019 r. oraz tytułu „Pracodawcy Roku” w Industry Awards 2019 r. Działalność 3M w Polsce jest doceniana także przez organizacje branżowe. W 2017 r. projekt marketingowy 3M pod hasłem „Starcie Szlifierzy” wyróżniono Brązowym Mieczem KTR. Rok wcześniej projekt ten został nagrodzony przez Związek Firm PR Srebrnym oraz Złotym Spinaczem, a kampania reklamowa promująca naukowe rozwiązania firmy 3M zdobyła brązową statuetkę Effie®. Ponadto 3M w Polsce w 2019 r. zdobyło nagrodę „Tego, który zmienia polski przemysł”, wręczoną przez magazyn Nowy Przemysł, a także kolejny raz zostało uznane za jedną z Najbardziej Etycznych Firm Świata według Ethisphere Institue.

Kontakt dla mediów

Monika Podsiadło
 H+K Strategies
 Monika.Podsiadło@hkstrategies.com
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.