Komunikaty PR

44 proc. MŚP z branży usługowej i handlowej posiada terminal płatniczy

2023-07-18  |  15:00

Firmy z sektora MŚP z branży usługowej i handlowej najczęściej umożliwiają swoim klientom płatności tradycyjnym przelewem – tak odpowiedziało prawie 90 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv. Na drugim miejscu znalazły się rozliczenia za pomocą terminala płatniczego (44 proc.). Z kolei jednymi z najpopularniejszych dodatkowych usług, z których korzystają przedsiębiorcy, są: zwrot środków na rachunek karty oraz możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC.

Już niemal 90 proc. firm z sektora handlowo-usługowego umożliwia płatności bezgotówkowe. Najpopularniejszym sposobem jest tradycyjny przelew (90 proc.), niezależnie od świadczonej usługi oraz wielkości firmy, a na drugim miejscu są rozliczenia z wykorzystaniem terminala płatniczego, który posiada 44 proc. badanych. Natomiast 18 proc. ma wdrożoną bramkę płatniczą, pozwalającą akceptować płatności przez internet. Najmniej przedsiębiorców zadeklarowało posiadanie aplikacji płatniczej (ponad 6 proc.).

- Wybór sposobu akceptowania płatności bezgotówkowych w dużej mierze powinien zależeć od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem warto rozważyć wdrożenie terminala płatniczego, który jest najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo pozwala przedsiębiorcom w prosty sposób udostępnić swoim klientom dodatkowe usługi w ramach posiadania urządzenia i czerpać z tego kolejne benefity. W przypadku biznesów mobilnych dobrze sprawdzi się natomiast aplikacja płatnicza. Najważniejsze jednak, aby możliwość płatności bez użycia gotówki była dostępna. Jest to szczególnie istotne w branży usługowej i handlowej, w których bezgotówkowe rozliczenia stają się już standardem – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Ponad połowa przedsiębiorców zintegrowała terminal z kasą fiskalną bądź systemem kasowym

Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, ponad połowa (53 proc.) przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego, którzy posiadają terminal płatniczy, zintegrowała go z kasą fiskalną lub systemem kasowym.

- Rosnąca liczba integracji to pozytywna informacja, ponieważ połączenie to niesie ze sobą liczne korzyści. Przede wszystkim pozwala ona na zautomatyzowanie oraz uproszczenie procesów biznesowych, a także wiąże się ze sprawniejszą obsługą klienta. To z kolei sprawia, że kolejki są mniejsze, a doświadczenia konsumentów lepsze. Należy też pamiętać, że integracja jest obowiązkiem ustawowym, który należy zrealizować do końca 2024 roku - mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A. - Warto również podkreślić, że terminale płatnicze to obecnie urządzenia wielofunkcyjne. Poza ich podstawową rolą, czyli przyjmowaniem płatności, oferują one wiele innych, dodatkowych funkcji, które są użyteczne zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla ich klientów. Rok temu w lipcu w naszym badaniu konsumenckim, Polacy zadeklarowali, że najbardziej atrakcyjna jest dla nich wypłata gotówki z kasy sklepu (41 proc.). Kolejne usługi, które wskazywał już co trzeci badany to DCC, czyli możliwość płatności w różnych walutach (32 proc.) oraz wpłata gotówki na kartę (31 proc.). Tak duże zainteresowanie ankietowanych świadczy o wysokim potencjale dla tego typu rozwiązań – dodaje.

Jak wynika z tegorocznego badania PolCard from Fiserv, kolejne popularne usługi, jakie proponują obecnie ankietowani przedsiębiorcy to: zwrot środków na rachunek karty (prawie 44 proc.) i możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC (43 proc.). Natomiast 18 proc. badanych oferuje swoim klientom możliwość realizacji płatności kartami lojalnościowymi, podarunkowym czy bonami towarowymi.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.

Próba n = 500.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.