Komunikaty PR

5-krotnie szybsze tworzenie rejestru dostawców DORA

2024-12-05  |  12:40
Biuro prasowe

 

  • DORA Register rewolucjonizuje proces tworzenia rejestru informacji o postanowieniach umownych z dostawcami ICT, skracając czas pracy aż o 80%.  
  • Dzięki inteligentnej automatyzacji i zgodności z Rozporządzeniem DORA, instytucje finansowe mogą szybko i bezbłędnie przygotować kompletne dane dostawców przed wymaganym terminem.  
  • Rozwiązanie oferowane jest we wszystkich krajach UE w modelu SaaS i on-premise, a ceny zaczynają się od 100 EUR miesięcznie
     

Digital Operational Resilience Act (DORA) to obecnie temat nr 1 w świecie finansów, a przygotowanie rejestru dostawców zgodnego z wymogami rozporządzenia jest jednym pierwszych wyzwań, przed którymi stają firmy objęte rozporządzeniem. Jeden z najtrudniejszych projektów wdrożenia DORA do wykonania. Choć proces wydaje się prosty, wypełnienie szczegółowego arkusza danych dla jednego dostawcy zajmuje często 8 godzin lub więcej

Na ratunek instytucjom finansowym przychodzi DORA Register (https://doraregiter.io). Ta innowacyjna usługa umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wpisanie danych o dostawcy do zaledwie 1,5 godziny. Dzięki niej firma, która współpracuje ze 150 dostawcami, może stworzyć pełny rejestr w zaledwie 6 tygodni, oszczędzając 80% czasu pracy specjalistów. 

 

Bezpieczny, kompletny i zgodny rejestr dostawców 
Użytkownicy DORA Register zyskują pewność, że ich rejestr dostawców jest kompletny, zgodny z wymogami Rozporządzenia DORA, wolny od błędów i zawiera wszystkie niezbędne informacje.  

Dzięki zastosowaniu inteligentnych modeli danych, system automatycznie uzupełnia powiązane rekordy, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania powtarzalnych informacji. To nie tylko oszczędność czasu, ale także gwarancja zgodności z regulacjami i uniknięcie potencjalnych kar za brak precyzji. 

 

Producent aplikacji zagwarantuje zgodność 
Platforma DORA Register wspiera instytucje finansowe w codziennym zarządzaniu ryzykiem związanym z dostawcami. Obejmuje to automatyczne procesy zarządzania ryzykiem stron trzecich – od ustandaryzowanych kwestionariuszy zgodnych z DORA, poprzez klasyfikację dostawców przy użyciu specjalnych kodów, aż po generowanie gotowych raportów dla organów nadzoru. 

Użytkownicy mogą także monitorować dostawców na bieżąco i natychmiast przygotować odpowiednie dokumenty na potrzeby audytów i kontroli. DORA Register zapewnia ciągłość odpowiedzialności i porządek w dokumentacji, co stanowi kluczowy element budowania zaufania w sektorze finansowym. 

 

Automatyzacja czasochłonnych procesów 
DORA Register to narzędzie, które automatyzuje i upraszcza tworzenie rejestru postanowień umownych z dostawcą ICT wymaganych przez Rozporządzenie DORA. Platforma prowadzi użytkownika przez wszystkie niezbędne kroki, obejmując takie elementy jak umowy z dostawcami ICT, strukturę organizacyjną czy mapowanie funkcji biznesowych. 

Automatyzacja procesu tworzenia relacji między danymi oraz transferu informacji pozwala zredukować nakład pracy ręcznej. Zmiana jednego elementu – na przykład nazwy dostawcy lub kodu – automatycznie aktualizuje wszystkie powiązane rekordy. Dane, takie jak szczegóły umów, terminy czy dane kontaktowe, są automatycznie przenoszone do odpowiednich miejsc w systemie, oszczędzając cenny czas i eliminując błędy. 

 

Język biznesu zamiast alfanumerycznych kodów 
Dzięki przyjaznemu interfejsowi i logicznemu przedstawieniu zestawów danych oraz ich relacji, DORA Register gwarantuje łatwą zgodność z szerokim zakresem wymagań raportowych.  

Integracja danych w jednym źródle umożliwia pracę z naturalnym językiem biznesowym, zamiast niezrozumiałych kodów alfanumerycznych. Konwersja do wymaganych kodów odbywa się automatycznie podczas eksportu raportów, co eliminuje ryzyko błędów.  

Narzędzie pomaga także organizować kluczowe informacje, takie jak struktura organizacyjna, wartość aktywów czy parametry ryzyka, a także automatycznie wymusza spójność danych w różnych raportach, gwarantując ich zgodność z wytycznymi organów nadzoru. 

 

Ceny 

„Zbudowaliśmy rozwiązanie, które dostosowuje się do różnych wymagań instytucji finansowych. Choć narzędzie działa głównie w modelu SaaS, oferujemy również możliwość zakupu w wersji On-premise.” – tłumaczy Mikołaj Otmianowski, wiceprezes firmy DAPR, która oferuje DORA Register. „Cena zależy jedynie od liczby umów z dostawcami ICT spoza grupy kapitałowej. Przykładowo, miesięczny koszt zaczyna się od zaledwie 100 EUR – to koszt 1 godziny pracy dobrego specjalisty IT!” – dodaje Otmianowski. 

 

Najważniejsze elementy bezpieczeństwa platformy DORA Register:
 

  • Indywidualne instancje i bazy danych dla każdego klienta. 
     
  • Zaawansowane mechanizmy logowania: 
  • Dwu- i wieloskładnikowe logowanie użytkowników. 
  • Możliwość definiowania polityk haseł (długość, typy znaków, czas ważności, liczba prób logowania). 
  • Automatyczne wygaszanie sesji nieaktywnych użytkowników. 
     
  • Zarządzanie dostępem: 
  • Grupy uprawnień dla użytkowników aplikacji. 
  • Dostęp SSO przez Azure AD. 
     
  • Testy i monitoring: 
  • Regularne testy penetracyjne przeprowadzane przez specjalistyczne firmy. 
  • Przeglądy kodu źródłowego oraz monitoring aktualności bibliotek i komponentów. 
     
  • Kopie zapasowe i odzyskiwanie danych: 
  • Snapshots danych na żądanie autoryzowanych użytkowników. 
  • Kopie zapasowe na poziomie hostingu aplikacji. 
     
  • Infrastruktura GCP: 
  • Usługi świadczone przez Operatora Chmury Krajowej (OChK) z siedzibą w UE. 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.