Komunikaty PR

5-krotnie szybsze tworzenie rejestru dostawców DORA

2024-12-05  |  12:40
Biuro prasowe

 

  • DORA Register rewolucjonizuje proces tworzenia rejestru informacji o postanowieniach umownych z dostawcami ICT, skracając czas pracy aż o 80%.  
  • Dzięki inteligentnej automatyzacji i zgodności z Rozporządzeniem DORA, instytucje finansowe mogą szybko i bezbłędnie przygotować kompletne dane dostawców przed wymaganym terminem.  
  • Rozwiązanie oferowane jest we wszystkich krajach UE w modelu SaaS i on-premise, a ceny zaczynają się od 100 EUR miesięcznie
     

Digital Operational Resilience Act (DORA) to obecnie temat nr 1 w świecie finansów, a przygotowanie rejestru dostawców zgodnego z wymogami rozporządzenia jest jednym pierwszych wyzwań, przed którymi stają firmy objęte rozporządzeniem. Jeden z najtrudniejszych projektów wdrożenia DORA do wykonania. Choć proces wydaje się prosty, wypełnienie szczegółowego arkusza danych dla jednego dostawcy zajmuje często 8 godzin lub więcej

Na ratunek instytucjom finansowym przychodzi DORA Register (https://doraregiter.io). Ta innowacyjna usługa umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wpisanie danych o dostawcy do zaledwie 1,5 godziny. Dzięki niej firma, która współpracuje ze 150 dostawcami, może stworzyć pełny rejestr w zaledwie 6 tygodni, oszczędzając 80% czasu pracy specjalistów. 

 

Bezpieczny, kompletny i zgodny rejestr dostawców 
Użytkownicy DORA Register zyskują pewność, że ich rejestr dostawców jest kompletny, zgodny z wymogami Rozporządzenia DORA, wolny od błędów i zawiera wszystkie niezbędne informacje.  

Dzięki zastosowaniu inteligentnych modeli danych, system automatycznie uzupełnia powiązane rekordy, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania powtarzalnych informacji. To nie tylko oszczędność czasu, ale także gwarancja zgodności z regulacjami i uniknięcie potencjalnych kar za brak precyzji. 

 

Producent aplikacji zagwarantuje zgodność 
Platforma DORA Register wspiera instytucje finansowe w codziennym zarządzaniu ryzykiem związanym z dostawcami. Obejmuje to automatyczne procesy zarządzania ryzykiem stron trzecich – od ustandaryzowanych kwestionariuszy zgodnych z DORA, poprzez klasyfikację dostawców przy użyciu specjalnych kodów, aż po generowanie gotowych raportów dla organów nadzoru. 

Użytkownicy mogą także monitorować dostawców na bieżąco i natychmiast przygotować odpowiednie dokumenty na potrzeby audytów i kontroli. DORA Register zapewnia ciągłość odpowiedzialności i porządek w dokumentacji, co stanowi kluczowy element budowania zaufania w sektorze finansowym. 

 

Automatyzacja czasochłonnych procesów 
DORA Register to narzędzie, które automatyzuje i upraszcza tworzenie rejestru postanowień umownych z dostawcą ICT wymaganych przez Rozporządzenie DORA. Platforma prowadzi użytkownika przez wszystkie niezbędne kroki, obejmując takie elementy jak umowy z dostawcami ICT, strukturę organizacyjną czy mapowanie funkcji biznesowych. 

Automatyzacja procesu tworzenia relacji między danymi oraz transferu informacji pozwala zredukować nakład pracy ręcznej. Zmiana jednego elementu – na przykład nazwy dostawcy lub kodu – automatycznie aktualizuje wszystkie powiązane rekordy. Dane, takie jak szczegóły umów, terminy czy dane kontaktowe, są automatycznie przenoszone do odpowiednich miejsc w systemie, oszczędzając cenny czas i eliminując błędy. 

 

Język biznesu zamiast alfanumerycznych kodów 
Dzięki przyjaznemu interfejsowi i logicznemu przedstawieniu zestawów danych oraz ich relacji, DORA Register gwarantuje łatwą zgodność z szerokim zakresem wymagań raportowych.  

Integracja danych w jednym źródle umożliwia pracę z naturalnym językiem biznesowym, zamiast niezrozumiałych kodów alfanumerycznych. Konwersja do wymaganych kodów odbywa się automatycznie podczas eksportu raportów, co eliminuje ryzyko błędów.  

Narzędzie pomaga także organizować kluczowe informacje, takie jak struktura organizacyjna, wartość aktywów czy parametry ryzyka, a także automatycznie wymusza spójność danych w różnych raportach, gwarantując ich zgodność z wytycznymi organów nadzoru. 

 

Ceny 

„Zbudowaliśmy rozwiązanie, które dostosowuje się do różnych wymagań instytucji finansowych. Choć narzędzie działa głównie w modelu SaaS, oferujemy również możliwość zakupu w wersji On-premise.” – tłumaczy Mikołaj Otmianowski, wiceprezes firmy DAPR, która oferuje DORA Register. „Cena zależy jedynie od liczby umów z dostawcami ICT spoza grupy kapitałowej. Przykładowo, miesięczny koszt zaczyna się od zaledwie 100 EUR – to koszt 1 godziny pracy dobrego specjalisty IT!” – dodaje Otmianowski. 

 

Najważniejsze elementy bezpieczeństwa platformy DORA Register:
 

  • Indywidualne instancje i bazy danych dla każdego klienta. 
     
  • Zaawansowane mechanizmy logowania: 
  • Dwu- i wieloskładnikowe logowanie użytkowników. 
  • Możliwość definiowania polityk haseł (długość, typy znaków, czas ważności, liczba prób logowania). 
  • Automatyczne wygaszanie sesji nieaktywnych użytkowników. 
     
  • Zarządzanie dostępem: 
  • Grupy uprawnień dla użytkowników aplikacji. 
  • Dostęp SSO przez Azure AD. 
     
  • Testy i monitoring: 
  • Regularne testy penetracyjne przeprowadzane przez specjalistyczne firmy. 
  • Przeglądy kodu źródłowego oraz monitoring aktualności bibliotek i komponentów. 
     
  • Kopie zapasowe i odzyskiwanie danych: 
  • Snapshots danych na żądanie autoryzowanych użytkowników. 
  • Kopie zapasowe na poziomie hostingu aplikacji. 
     
  • Infrastruktura GCP: 
  • Usługi świadczone przez Operatora Chmury Krajowej (OChK) z siedzibą w UE. 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.