Komunikaty PR

65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac

2024-11-06  |  09:45

Dwustu wolontariuszy, jeden dzień i tony spakowanej żywności – to bilans polskiej odsłony tegorocznego Packathonu, inicjatywy firmy Kraft Heinz prowadzonej we współpracy z organizacją Rise Against Hunger. Wypełnione jedzeniem i witaminami paczki trafią z Pudliszek do potrzebujących w Zimbabwe. To część zobowiązania Kraft Heinz, którego celem jest dostarczenie 1,5 miliarda posiłków dla osób potrzebujących z 48 krajów do 2025 roku.

Pomimo postępu technologicznego i ekonomicznego nieustająco od 5 lat rośnie liczba ludzi cierpiących z powodu braku pożywienia. Według globalnego raportu o kryzysach głodu (GRFC 2024) w 2023 roku aż 281 milionów ludzi w 59 krajach zmagało się z niedoborem żywności, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (257 milionów w 2022). Najbardziej dotknięte klęską regiony, takie jak Demokratyczna Republika Konga, Nigeria i Sudan, to miejsca, gdzie konflikty zbrojne i niestabilność polityczna uniemożliwiają skuteczne działania pomocowe.

– Do pogłębiania problemu przyczyniają się również globalne kryzysy gospodarcze i zmiany klimatyczne, zwiększając zapotrzebowanie na wsparcie humanitarne, które od 2016 roku jest trzykrotnie większe. Jako lider branży spożywczej czujemy, że naszym obowiązkiem jest pomóc zaspokoić tę potrzebę. W ramach tegorocznego Packathonu wesprzemy rodziny w Zimbabwe. Paczki, które spakowaliśmy wspólnie w naszej fabryce w Pudliszkach, zapewnią wyżywienie dla 300 dzieci przez cały rok szkolny. W takich akcjach ważne jest nie tylko samo wsparcie materialne, które jest oczywiście kluczowe, ale także cenny wyraz solidarności z ludźmi, którzy na co dzień mierzą się z klęską głodu – powiedziała Marta Pilczuk, General Managerka Kraft Heinz Polska.

Do inicjatywy przyłączyło się 200 osób, w tym pracownicy Kraft Heinz oraz mieszkańcy Pudliszek i okolicznych miejscowości, a także przedstawiciele lokalnych władz i mediów.

Każda z przygotowanych paczek zawiera podstawowe produkty spożywcze, takie jak: ryż, soja i soczewica oraz witaminy i mikroelementy, które są niezbędnym składnikiem codziennej diety i pomogą wesprzeć walkę z głodem w jednym z najbardziej potrzebujących regionów świata.

Pudełka z żywnością w pierwszej kolejności trafią do magazynów Rise Against Hunger we Włoszech, by dalej, wraz z darami z innych krajów, trafić do państw położonych na terenie Afryki Subsaharyjskiej.

Pomoc na globalną skalę

Kraft Heinz od 2013 roku współpracuje z Rise Against Hunger, aby wspólnie pomóc walczyć z głodem na świecie. Firma zamierza do 2025 roku dostarczyć łącznie 1,5 miliarda porcji żywności do najbardziej potrzebujących. Tylko w tym roku w fabrykach amerykańskiego producenta na całym świecie spakowanych zostanie milion posiłków.

W 2021 roku fundacja Kraft Heinz zobowiązała się również do przekazania 12 milionów dolarów na dalsze działania organizacji pomocowej, co przyczyni się do realizacji projektów zrównoważonego rolnictwa w krajach rozwijających się. Oprócz wsparcia finansowego firma angażuje się w lokalne inicjatywy na rzecz zapewnienia długoterminowego bezpieczeństwa żywnościowego, co umożliwia szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis Consultants
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.