65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac
Publicis Consultants
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Dwustu wolontariuszy, jeden dzień i tony spakowanej żywności – to bilans polskiej odsłony tegorocznego Packathonu, inicjatywy firmy Kraft Heinz prowadzonej we współpracy z organizacją Rise Against Hunger. Wypełnione jedzeniem i witaminami paczki trafią z Pudliszek do potrzebujących w Zimbabwe. To część zobowiązania Kraft Heinz, którego celem jest dostarczenie 1,5 miliarda posiłków dla osób potrzebujących z 48 krajów do 2025 roku.
Pomimo postępu technologicznego i ekonomicznego nieustająco od 5 lat rośnie liczba ludzi cierpiących z powodu braku pożywienia. Według globalnego raportu o kryzysach głodu (GRFC 2024) w 2023 roku aż 281 milionów ludzi w 59 krajach zmagało się z niedoborem żywności, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (257 milionów w 2022). Najbardziej dotknięte klęską regiony, takie jak Demokratyczna Republika Konga, Nigeria i Sudan, to miejsca, gdzie konflikty zbrojne i niestabilność polityczna uniemożliwiają skuteczne działania pomocowe.
– Do pogłębiania problemu przyczyniają się również globalne kryzysy gospodarcze i zmiany klimatyczne, zwiększając zapotrzebowanie na wsparcie humanitarne, które od 2016 roku jest trzykrotnie większe. Jako lider branży spożywczej czujemy, że naszym obowiązkiem jest pomóc zaspokoić tę potrzebę. W ramach tegorocznego Packathonu wesprzemy rodziny w Zimbabwe. Paczki, które spakowaliśmy wspólnie w naszej fabryce w Pudliszkach, zapewnią wyżywienie dla 300 dzieci przez cały rok szkolny. W takich akcjach ważne jest nie tylko samo wsparcie materialne, które jest oczywiście kluczowe, ale także cenny wyraz solidarności z ludźmi, którzy na co dzień mierzą się z klęską głodu – powiedziała Marta Pilczuk, General Managerka Kraft Heinz Polska.
Do inicjatywy przyłączyło się 200 osób, w tym pracownicy Kraft Heinz oraz mieszkańcy Pudliszek i okolicznych miejscowości, a także przedstawiciele lokalnych władz i mediów.
Każda z przygotowanych paczek zawiera podstawowe produkty spożywcze, takie jak: ryż, soja i soczewica oraz witaminy i mikroelementy, które są niezbędnym składnikiem codziennej diety i pomogą wesprzeć walkę z głodem w jednym z najbardziej potrzebujących regionów świata.
Pudełka z żywnością w pierwszej kolejności trafią do magazynów Rise Against Hunger we Włoszech, by dalej, wraz z darami z innych krajów, trafić do państw położonych na terenie Afryki Subsaharyjskiej.
Pomoc na globalną skalę
Kraft Heinz od 2013 roku współpracuje z Rise Against Hunger, aby wspólnie pomóc walczyć z głodem na świecie. Firma zamierza do 2025 roku dostarczyć łącznie 1,5 miliarda porcji żywności do najbardziej potrzebujących. Tylko w tym roku w fabrykach amerykańskiego producenta na całym świecie spakowanych zostanie milion posiłków.
W 2021 roku fundacja Kraft Heinz zobowiązała się również do przekazania 12 milionów dolarów na dalsze działania organizacji pomocowej, co przyczyni się do realizacji projektów zrównoważonego rolnictwa w krajach rozwijających się. Oprócz wsparcia finansowego firma angażuje się w lokalne inicjatywy na rzecz zapewnienia długoterminowego bezpieczeństwa żywnościowego, co umożliwia szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.