Komunikaty PR

65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac

2024-11-06  |  09:45

Dwustu wolontariuszy, jeden dzień i tony spakowanej żywności – to bilans polskiej odsłony tegorocznego Packathonu, inicjatywy firmy Kraft Heinz prowadzonej we współpracy z organizacją Rise Against Hunger. Wypełnione jedzeniem i witaminami paczki trafią z Pudliszek do potrzebujących w Zimbabwe. To część zobowiązania Kraft Heinz, którego celem jest dostarczenie 1,5 miliarda posiłków dla osób potrzebujących z 48 krajów do 2025 roku.

Pomimo postępu technologicznego i ekonomicznego nieustająco od 5 lat rośnie liczba ludzi cierpiących z powodu braku pożywienia. Według globalnego raportu o kryzysach głodu (GRFC 2024) w 2023 roku aż 281 milionów ludzi w 59 krajach zmagało się z niedoborem żywności, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (257 milionów w 2022). Najbardziej dotknięte klęską regiony, takie jak Demokratyczna Republika Konga, Nigeria i Sudan, to miejsca, gdzie konflikty zbrojne i niestabilność polityczna uniemożliwiają skuteczne działania pomocowe.

– Do pogłębiania problemu przyczyniają się również globalne kryzysy gospodarcze i zmiany klimatyczne, zwiększając zapotrzebowanie na wsparcie humanitarne, które od 2016 roku jest trzykrotnie większe. Jako lider branży spożywczej czujemy, że naszym obowiązkiem jest pomóc zaspokoić tę potrzebę. W ramach tegorocznego Packathonu wesprzemy rodziny w Zimbabwe. Paczki, które spakowaliśmy wspólnie w naszej fabryce w Pudliszkach, zapewnią wyżywienie dla 300 dzieci przez cały rok szkolny. W takich akcjach ważne jest nie tylko samo wsparcie materialne, które jest oczywiście kluczowe, ale także cenny wyraz solidarności z ludźmi, którzy na co dzień mierzą się z klęską głodu – powiedziała Marta Pilczuk, General Managerka Kraft Heinz Polska.

Do inicjatywy przyłączyło się 200 osób, w tym pracownicy Kraft Heinz oraz mieszkańcy Pudliszek i okolicznych miejscowości, a także przedstawiciele lokalnych władz i mediów.

Każda z przygotowanych paczek zawiera podstawowe produkty spożywcze, takie jak: ryż, soja i soczewica oraz witaminy i mikroelementy, które są niezbędnym składnikiem codziennej diety i pomogą wesprzeć walkę z głodem w jednym z najbardziej potrzebujących regionów świata.

Pudełka z żywnością w pierwszej kolejności trafią do magazynów Rise Against Hunger we Włoszech, by dalej, wraz z darami z innych krajów, trafić do państw położonych na terenie Afryki Subsaharyjskiej.

Pomoc na globalną skalę

Kraft Heinz od 2013 roku współpracuje z Rise Against Hunger, aby wspólnie pomóc walczyć z głodem na świecie. Firma zamierza do 2025 roku dostarczyć łącznie 1,5 miliarda porcji żywności do najbardziej potrzebujących. Tylko w tym roku w fabrykach amerykańskiego producenta na całym świecie spakowanych zostanie milion posiłków.

W 2021 roku fundacja Kraft Heinz zobowiązała się również do przekazania 12 milionów dolarów na dalsze działania organizacji pomocowej, co przyczyni się do realizacji projektów zrównoważonego rolnictwa w krajach rozwijających się. Oprócz wsparcia finansowego firma angażuje się w lokalne inicjatywy na rzecz zapewnienia długoterminowego bezpieczeństwa żywnościowego, co umożliwia szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis Consultants
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Marek Wądołowski nowym prezesem zarządu spółki POLOmarket Biuro prasowe
2024-11-07 | 15:00

Marek Wądołowski nowym prezesem zarządu spółki POLOmarket

  Rada Nadzorcza spółki POLOmarket z dniem 4 listopada powołała na stanowisko Prezesa Zarządu Pana Marka Wądołowskiego. Marek Wądołowski posiada wieloletnie
Przemysł spożywczy Herbapol Esencja Natury 2024
2024-11-04 | 11:55

Herbapol Esencja Natury 2024

Dla Herbapolu-Lublin, świętującego w tym roku 75. urodziny, natura od zawsze jest główną wartością, inspiracją i siłą napędową do dalszego rozwoju. Firma wyróżnia także
Przemysł spożywczy CocoACH! - kakaowa nowość, że ACH! Poczuj smak Level Wawel!
2024-11-04 | 06:00

CocoACH! - kakaowa nowość, że ACH! Poczuj smak Level Wawel!

Wśród nich znajdują się tabliczka CocoACH! o smaku wiśni (90 g) oraz tabliczka CocoACH! z unikalną kompozycją kakao z chrupiącymi wafelkami (90 g). Do odkrycia są również

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Finanse

Ekstremalne zjawiska pogodowe będą coraz częstsze. To może pociągnąć za sobą problemy z dostępnością ubezpieczeń

Częstotliwość ekstremalnych zjawisk – takich jak powodzie, podtopienia, huragany, gradobicia, pożary, susze i fale upałów – nasila się wraz ze zmianami klimatycznymi. Rosną też spowodowane nimi straty finansowe: według danych PIU w krajach UE w ostatnich 40 latach wyniosły one 487 mld euro, a w przypadku Polski – 16 mld euro. Dla ubezpieczycieli oznacza to konieczność modyfikacji podejścia do wyceny ryzyka i uwzględnienia tej tendencji w wycenie zdarzeń ubezpieczeniowych. Z czasem może to też oznaczać spadek dostępności ochrony ubezpieczeniowej.

IT i technologie

Świadoma sztuczna inteligencja może powstać jeszcze w tej dekadzie. Tego dotyczy dzisiejszy wyścig zbrojeń

Entuzjaści idei AGI, czyli ogólnej sztucznej inteligencji, która będzie mieć atrybuty umysłu ludzkiego, przekonują, że powstanie ona już w ciągu najbliższych 5–10 lat. – Ten, kto tego dokona, przejmie władzę nad całym światem – ocenia Edi Pyrek, założyciel Global Artificial Intelligence Alliance. Siła wynikająca z połączenia dostępu do zasobu wszystkich globalnych informacji, gigantycznej mocy obliczeniowej i pewnego stanu świadomości nie będzie w stanie równać się z żadnym znanym ludziom rodzajem broni.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.