Komunikaty PR

8 sposobów na home office

2020-03-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jarosław Kril
Nowicki PR

ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Do pobrania 03 ( 0.02 MB )

Praca w domu wymaga nowego jej stylu – takiego, który równoważy potrzebę obsługi klientów, współpracy w zespole, pozostawania w kontakcie z kolegami, ale także wygospodarowania czasu na pracę indywidualną. Rodzice pozostający w domu z dziećmi mają dodatkowe wyzwania. Muszą wypełniać swoje obowiązki, a równocześnie zapewnić opiekę pociechom. Podpowiadamy jak efektywnie zorganizować pracę w domu. 

Lokalizacja ma znaczenie. Znajdź jedno miejsce, w którym możesz pracować w domu. Najlepiej byłoby, gdyby był to obszar, w którym rzeczy potrzebne do pracy mogą pozostać na stałe. Wybierz to miejsce, które zasygnalizuje reszcie rodziny, że tam właśnie pracujesz i nie powinno się w nim tobie przeszkadzać. Nie wszyscy mają szczęście mieć własny gabinet. Nie jest to jednak zła wiadomość. Badania potwierdzają, że pracownicy osiągają najlepsze wyniki w otwartych środowiskach pracy, w których jedynie część przestrzeni zapewnia prywatność. Dlatego możesz efektywnie pracować w otwartej przestrzeni domu przez większość dnia. Ważne jest tylko, aby mieć dostęp do zamkniętego pomieszczenia w chwilach wirtualnych zebrań czy długich rozmów telefonicznych. 

Ergonomiczne meble. Z badań wiemy, że ludzie są najbardziej skuteczni z powierzchnią roboczą i siedzeniami na odpowiedniej ergonomicznej wysokości. – W warunkach domowych do pracy powinien w zupełności wystarczyć stół, ponieważ jego blat jest na tej samej wysokości co w biurku. Dużo bardziej wymagające jest zorganizowanie sobie odpowiedniego siedziska, które zapewni ergonomiczne podparcie ciała. Jeżeli wykonujemy pracę w domu powyżej trzech godzin dziennie, to warto jest zainwestować w odpowiedni fotel. Nasze plecy będą mniej przeciążone i praca będzie mniej męcząca. Wśród dostępnych na rynku foteli z pewnością znajdziemy model, który nie będzie bardzo kojarzył się z biurem. Z kolei w sytuacji, gdy nasza praca wymaga przechowywania dokumentów, to warto pokusić się o zorganizowanie stałego kącika do pracy. Najlepiej sprawdzają się wszelkie zamykane rozwiązania, które pozwolą odciąć się od pracy po jej zakończeniu – komentują Karina Snuszka i Dorota Kuć z pracowni MoodWorks. www.moodworks.pl

Zarządzanie hałasem. Przez cały dzień większość ludzi przełącza się między pracą w pojedynkę a koniecznością komunikacji. Wybierz miejsce, w którym możesz rozmawiać przez telefon nie przeszkadzając rodzinie lub współlokatorowi. Naukowcy twierdzą, że dochodzące do nas dźwięki rozmów innych osób wyzwalają mimowolnie efekt „trzeba słuchać". Pamiętaj więc, że jeśli dzielisz z kimś miejsce używaj zestawu słuchawkowego podczas rozmów telefonicznych, czy też aby odseparować się słuchając ulubionej muzyki. 

Małe odmiany. Wiele danych potwierdza, że praca w różnych miejscach sprzyja produktywności. Dotyczy to również home office. Mając podstawową przestrzeń pracy w domu, pozwól sobie na jej zmianę od czasu do czasu. Przenieś się na kanapę w czasie rozmowy z klientem, wykorzystaj blat kuchenny do pracy na stojąco, wyjdź na chwilę na taras czy balkon. Poruszanie się sprawia, że jest się bardziej aktywnym, zaangażowanym i kreatywnym.

Eksperymentowanie. Odkryj nowe sposoby współpracy on-line. Szukaj nowych platform komunikacji i eksperymentuj z nowymi aplikacjami do dokumentów i plików. Okresy pracy w domu mogą być okazją do odkrycia nowych narzędzi i sposobów rozwiązywania najbardziej prozaicznych problemów. Są to pomysły, z których najlepsze ostatecznie możemy włączyć do naszego repertuaru na stałe.

Zrób sobie przerwę. Podobnie jak w biurze poruszaj się trochę – zrób sobie przerwę na kawę lub przekąskę. Gdy stanie się cieplej, możesz czasowo pracować na tarasie lub balkonie. Tak jak ma to miejsce w biurze, naturalne światło, widok na zewnątrz i świeże powietrze zwiększają nasz komfort i pomagają utrzymać motywację. 

Bądź w kontakcie. Praca z domu może sprzyjać poczuciu izolacji, zwłaszcza jeśli mieszkasz sam. Ale znajdź sposoby na kontakt ze współpracownikami i pozostanie częścią społeczności swojej firmy. Zrób to za pomocą oprogramowania do wideokonferencji, w którym można udostępniać pliki i po prostu niezobowiązująco porozmawiać. Ważne jest, aby koledzy czuli, że mają do ciebie taki sam dostęp jak w biurze.

Pamiętaj, aby się rozłączyć. Wiemy, że odpoczynek ma kluczowe znaczenie dla naszej wydajności. Teraz, gdy będziemy spędzać znacznie więcej naszego czasu na pracy zdalnej, jeszcze ważniejszy jestwork-life balance. Po wykonaniu swoich obowiązków zamknij laptopa i jasno oddziel czas pracy od czasu prywatnego. To samo dotyczy ciągłych wiadomości o COVID-19. Weź głęboki oddech i staraj się psychicznie „odłączyć". To wszystko, aby uniknąć wypalenia zawodowego i zwykłego zmęczenia. 

Nowe pomysły powstają z konieczności. Home office może być okazją do znalezienia nowych sposobów kreatywnej pracy i nawiązania kontaktu z naszymi klientami, a także ze sobą nawzajem. Wszyscy jesteśmy razem na tym niezbadanym terytorium, więc eksperymentujmy i pozostańmy otwarci na zmiany. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca PPG laureatem nagrody Solidny Pracodawca Roku 2023 Biuro prasowe
2024-03-29 | 10:00

PPG laureatem nagrody Solidny Pracodawca Roku 2023

PPG laureatem nagrody Solidny Pracodawca Roku 2023 PPG wśród dla najlepszych pracodawców w Polsce WARSZAWA, 28 marca 2024 – PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że
Praca DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają
2024-03-28 | 10:00

DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają

Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i
Praca Jak wygląda rynek pracy w województwie warmińsko-mazurskim?
2024-03-28 | 01:00

Jak wygląda rynek pracy w województwie warmińsko-mazurskim?

Rynek pracy w województwie warmińsko-mazurskim należy do trudnych. Jak wynika z danych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, w tym regionie obserwujemy redukcję liczby

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.