Komunikaty PR

8 sposobów na home office

2020-03-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jarosław Kril
Nowicki PR

ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Do pobrania 03 ( 0.02 MB )

Praca w domu wymaga nowego jej stylu – takiego, który równoważy potrzebę obsługi klientów, współpracy w zespole, pozostawania w kontakcie z kolegami, ale także wygospodarowania czasu na pracę indywidualną. Rodzice pozostający w domu z dziećmi mają dodatkowe wyzwania. Muszą wypełniać swoje obowiązki, a równocześnie zapewnić opiekę pociechom. Podpowiadamy jak efektywnie zorganizować pracę w domu. 

Lokalizacja ma znaczenie. Znajdź jedno miejsce, w którym możesz pracować w domu. Najlepiej byłoby, gdyby był to obszar, w którym rzeczy potrzebne do pracy mogą pozostać na stałe. Wybierz to miejsce, które zasygnalizuje reszcie rodziny, że tam właśnie pracujesz i nie powinno się w nim tobie przeszkadzać. Nie wszyscy mają szczęście mieć własny gabinet. Nie jest to jednak zła wiadomość. Badania potwierdzają, że pracownicy osiągają najlepsze wyniki w otwartych środowiskach pracy, w których jedynie część przestrzeni zapewnia prywatność. Dlatego możesz efektywnie pracować w otwartej przestrzeni domu przez większość dnia. Ważne jest tylko, aby mieć dostęp do zamkniętego pomieszczenia w chwilach wirtualnych zebrań czy długich rozmów telefonicznych. 

Ergonomiczne meble. Z badań wiemy, że ludzie są najbardziej skuteczni z powierzchnią roboczą i siedzeniami na odpowiedniej ergonomicznej wysokości. – W warunkach domowych do pracy powinien w zupełności wystarczyć stół, ponieważ jego blat jest na tej samej wysokości co w biurku. Dużo bardziej wymagające jest zorganizowanie sobie odpowiedniego siedziska, które zapewni ergonomiczne podparcie ciała. Jeżeli wykonujemy pracę w domu powyżej trzech godzin dziennie, to warto jest zainwestować w odpowiedni fotel. Nasze plecy będą mniej przeciążone i praca będzie mniej męcząca. Wśród dostępnych na rynku foteli z pewnością znajdziemy model, który nie będzie bardzo kojarzył się z biurem. Z kolei w sytuacji, gdy nasza praca wymaga przechowywania dokumentów, to warto pokusić się o zorganizowanie stałego kącika do pracy. Najlepiej sprawdzają się wszelkie zamykane rozwiązania, które pozwolą odciąć się od pracy po jej zakończeniu – komentują Karina Snuszka i Dorota Kuć z pracowni MoodWorks. www.moodworks.pl

Zarządzanie hałasem. Przez cały dzień większość ludzi przełącza się między pracą w pojedynkę a koniecznością komunikacji. Wybierz miejsce, w którym możesz rozmawiać przez telefon nie przeszkadzając rodzinie lub współlokatorowi. Naukowcy twierdzą, że dochodzące do nas dźwięki rozmów innych osób wyzwalają mimowolnie efekt „trzeba słuchać". Pamiętaj więc, że jeśli dzielisz z kimś miejsce używaj zestawu słuchawkowego podczas rozmów telefonicznych, czy też aby odseparować się słuchając ulubionej muzyki. 

Małe odmiany. Wiele danych potwierdza, że praca w różnych miejscach sprzyja produktywności. Dotyczy to również home office. Mając podstawową przestrzeń pracy w domu, pozwól sobie na jej zmianę od czasu do czasu. Przenieś się na kanapę w czasie rozmowy z klientem, wykorzystaj blat kuchenny do pracy na stojąco, wyjdź na chwilę na taras czy balkon. Poruszanie się sprawia, że jest się bardziej aktywnym, zaangażowanym i kreatywnym.

Eksperymentowanie. Odkryj nowe sposoby współpracy on-line. Szukaj nowych platform komunikacji i eksperymentuj z nowymi aplikacjami do dokumentów i plików. Okresy pracy w domu mogą być okazją do odkrycia nowych narzędzi i sposobów rozwiązywania najbardziej prozaicznych problemów. Są to pomysły, z których najlepsze ostatecznie możemy włączyć do naszego repertuaru na stałe.

Zrób sobie przerwę. Podobnie jak w biurze poruszaj się trochę – zrób sobie przerwę na kawę lub przekąskę. Gdy stanie się cieplej, możesz czasowo pracować na tarasie lub balkonie. Tak jak ma to miejsce w biurze, naturalne światło, widok na zewnątrz i świeże powietrze zwiększają nasz komfort i pomagają utrzymać motywację. 

Bądź w kontakcie. Praca z domu może sprzyjać poczuciu izolacji, zwłaszcza jeśli mieszkasz sam. Ale znajdź sposoby na kontakt ze współpracownikami i pozostanie częścią społeczności swojej firmy. Zrób to za pomocą oprogramowania do wideokonferencji, w którym można udostępniać pliki i po prostu niezobowiązująco porozmawiać. Ważne jest, aby koledzy czuli, że mają do ciebie taki sam dostęp jak w biurze.

Pamiętaj, aby się rozłączyć. Wiemy, że odpoczynek ma kluczowe znaczenie dla naszej wydajności. Teraz, gdy będziemy spędzać znacznie więcej naszego czasu na pracy zdalnej, jeszcze ważniejszy jestwork-life balance. Po wykonaniu swoich obowiązków zamknij laptopa i jasno oddziel czas pracy od czasu prywatnego. To samo dotyczy ciągłych wiadomości o COVID-19. Weź głęboki oddech i staraj się psychicznie „odłączyć". To wszystko, aby uniknąć wypalenia zawodowego i zwykłego zmęczenia. 

Nowe pomysły powstają z konieczności. Home office może być okazją do znalezienia nowych sposobów kreatywnej pracy i nawiązania kontaktu z naszymi klientami, a także ze sobą nawzajem. Wszyscy jesteśmy razem na tym niezbadanym terytorium, więc eksperymentujmy i pozostańmy otwarci na zmiany. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nowicki PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.