Komunikaty PR

92% Polaków kupujących online zakupy w Internecie robi raz w miesiącu i częściej

2020-09-18  |  11:00

92% Polaków kupujących online, zakupy w Internecie robi raz w

miesiącu lub częściej

Według najnowszego raportu ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020 Polacy
chętnie robią zakupy w e-sklepach. W ciągu miesiąca, 31 proc. badanych stwierdziło,
że wydaje od 101 do 300 zł, a 28 proc. że jest to około 301-500 zł. Najbardziej
pożądanym udogodnieniem dla co piątego ankietowanego jest szybka i
przewidywalna dostawa, natomiast największym utrudnieniem dla 15 proc.
wyskakujące reklamy na stronach internetowych. Co ciekawe prawie co 10 osoba
zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka.
W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku
prognozowano na około 20%. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych,
dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa, niż pierwotnie
przewidywano. Klienci chętnie kupują w internecie, tylko 1% ankietowanych twierdzi, że robi
to raz na rok. Zwiększone zainteresowanie e-handlem powoduje też zwiększoną
konkurencję między sklepami internetowymi. Starają się one przyciągnąć nowych i
zatrzymać istniejących klientów wszystkimi możliwymi sposobami. Pomocne w tym jest
wykorzystywanie automatyzacji wielokanałowego marketingu — mówi Krzysztof Jarecki,
CEO ExpertSender.
Co piąta osoba wydaje ponad 500 zł miesięcznie na e-zakupy
W tym momencie 43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat,
natomiast 22 proc., że jest to od 4 do 8 lat. Tylko 3 proc. osób robi zakupy online nie dłużej
niż rok.
Co ważne na e-zakupy obecnie decydujemy się bardzo często. Na tę sytuację zapewne
miała wpływ pandemia COVID-19 i wynikająca z tego kwarantanna społeczna. Tylko 8 proc.
ankietowanych stwierdziło, że kupuje online raz na kwartał lub rzadziej. Podczas gdy, 59
proc. twierdzi, że robi minimum raz w miesiącu, a 33 proc. minimum raz w tygodniu.
Inną kwestią są wydatki na zakupy w Internecie. Według deklaracji 31 proc. osób najczęściej
wydaje w ciągu miesiąca kwoty rzędu 101-300 zł, a dla 28 proc. to 301-500 zł. Warto też
zauważyć, że ponad 500 zł miesięcznie i więcej wydaje aż 22 proc. osób.
64 proc. osób nie potrzebuje sklepu stacjonarnego
Na decyzje zakupowe e-klientów ma wpływ szereg udogodnień. Jeszcze niedawno jednym z
ważniejszych z nich był punkt stacjonarny e-sklepu, w którym klient może obejrzeć produkt
i/lub odebrać go osobiście. Dziś, aż 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma takiej
potrzeby.
Z drugiej strony to na co kładzie się szczególny nacisk, jest szybka i przewidywalna
dostawa. To najczęściej wskazywana kwestia, która ma pozytywny wpływ na wybór e-
sklepu, za którą opowiedziała się co piąta ankietowana osoba. Kolejnymi udogodnieniami,
które zachęcają Polaków do zakupów online i są: najniższa cena 16 proc., a także opinie o
sklepie 14 proc. i dostępność wielu produktów 13 proc..
91 proc. osób porzuciło koszyki w tym miesiącu
Wśród czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe, są także utrudnienia,
które skutecznie potrafią odwieźć klienta od zakupu. Na liście najczęściej wskazywanych

trudności znalazły się kolejno: wyskakujące reklamy na stronie 15 proc., brak
przewidywalnej lub darmowej dostawy 14 proc., reklamy nieinteresujących produktów 13
proc., powtarzające się reklamy 13 proc., skomplikowana strona internetowa 12 proc., brak
ulubionych metod płatności 12 proc., utrudniony kontakt ze sprzedawcą/ obsługą klienta 10
proc. i reklamy już zakupionych produktów 11 proc. .
Trudności te, choć nie jedynie, często przekładają się na rezygnację z zakupu. Tak zwane
porzucone koszyki, czyli sytuacje, kiedy klient dodaje do koszyka produkt lub usługę jednak
nie decyduje się na zakup, a są dość częstym zjawiskiem i dużym wyzwaniem dla e-
sprzedawców. Najlepiej obrazują to odpowiedzi ankietowanych, ponieważ aż 91 proc. z nich
zadeklarowało, że porzuciło koszyki w ciągu ostatniego miesiąca, w tym 35 proc. osób
deklaruje, że robi to dość często, a 18 proc. twierdzi, że zdarza się to bardzo często. To
oznacza, że tylko 9 proc. nie zrobiło tego w ciągu ostatniego miesiąca.
Niechętnie kupujemy produkty wielkogabarytowe i kolekcjonerskie
Wśród wielu dostępnych kategorii produktów online i tu klienci mają swoje typy. Podczas
gdy w jednych zakupy robione są często, w innych jest to sporadyczne. Respondenci
zapytani o to, w których kategoriach nigdy nie zrobili e-zakupów najczęściej wskazywali:
samochody i części samochodowe 10 proc. wskazań, materiały budowlane i wykończeniowe
9 proc. wskazań, a także artykuły dla kolekcjonerów 8 proc..
Natomiast najrzadziej zaznaczane były, a więc najchętniej kupowane, kategorie takie jak:
książki, płyty i filmy (1 proc.), bilety do kina lub teatru (1,25 proc.), a także multimedia (2
proc.). Co ciekawe 3 proc. ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz zrobiło zakupy w
każdej z możliwych kategorii.
Pełna wersja raportu: https://expertsender.pl/download/zakupy-online-w-polsce-2020/
ExpertSender tworzy kampanie e-mail od ponad 12. lat. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za
pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce
dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po
kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na
zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answer, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media
Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, Idea Bank, TUI, National Geographic,
wakacje.pl, nocowanie.pl.
Więcej informacji:
https://expertsender.pl/
https://www.facebook.com/ExpertSender
https://pl.linkedin.com/company/expertsender
https://twitter.com/expertsender
https://www.youtube.com/channel/UCxD14r4eN501qkXrjUmJHtw

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl Polska powraca z projektem „Ekomisja – Nie Marnuję”! Biuro prasowe
2024-07-29 | 14:22

Lidl Polska powraca z projektem „Ekomisja – Nie Marnuję”!

Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz piąty będzie edukować dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja - Nie
Handel Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców
2024-07-26 | 09:00

Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców

Platforma IdoSell – należąca do firmy IAI, która jest liderem w dostarczaniu technologii dla branży e-commerce – wprowadziła do swojej oferty narzędzie
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-25 | 10:30

Popularność marek własnych rośnie - jak na tym nie stracić?

Marki własne mają się w Polsce świetnie, a perspektywy dla ich rozwoju są bardzo optymistyczne. Obecnie udział takich produktów w skali całego rynku spożywczego sięga ponad 22%[1], co przekłada się na 48 mld

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Przemysł

Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji

Koszty pracy ludzkiej są nadal niskie, a korzyść z instalacji robota na linii produkcyjnej nie jest jeszcze tak duża. To – według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jedna z głównych barier w procesie robotyzacji w Polsce. Jednak dynamicznie rosnące średnie i minimalne wynagrodzenie, a także pogłębiający się niedobór pracowników mogą powoli tę tendencję zmieniać na korzyść robotów. Poza kwestią kosztową wadami, które widzą przedstawiciele firm przemysłowych, są m.in. zależność od stabilnych dostaw energii i technologii zagranicznych dostawców. Problemem nie są jednak kwestie obaw co do wpływu robotów na rynek pracy.

Zdrowie

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które tylko w ubiegłym roku były wzywane do prawie 12 tys. wypadków i pilnych, trudnych przypadków, muszą się ciągle szkolić, żeby być w stanie jak najlepiej pomagać pacjentom m.in. po ciężkich urazach, poparzeniach czy nagłym zatrzymaniu akcji serca. – Szkolenia to podstawa naszego funkcjonowania – podkreśla prof. dr hab. n. med. Robert Gałązkowski, koordynator Mobilnej grupy zabezpieczenia medycznego i wieloletni dyrektor LPR. Lekarze, ratownicy medyczni i pielęgniarze rozpoczęli szkolenia w warszawskim Centrum Edukacji Medycznej – specjalistycznym ośrodku Grupy LUX MED, gdzie mogą ćwiczyć najtrudniejsze techniki zabiegowe, ratujące życie pacjentów, w warunkach jak najbardziej odwzorowujących realia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.