9,75 mln przychodów netto wypracowała Grupa DO OK w 2020 roku

Grupa DO OK SA, specjalizująca się w doradztwie technologicznym i tworzeniu oprogramowania, wypracowała w 2020 roku ponad 9,75 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co w porównaniu z 2019 rokiem oznacza wzrost o 18,6 proc. EBITDA za 2020 rok wyniosła ponad 0,77 mln zł. Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2020, porównując z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosły o blisko 40 proc., przy jednoczesnych inwestycjach w rozwiązania własne, m.in. platformę IoT Cloud – DoConnect oraz dodatkowych nakładach, związanych z zaangażowaniem nowych pracowników do działu Growth w firmie. Celem takich działań jest lepsza identyfikacja potrzeb i doświadczeń klientów oraz pozyskanie nowych kontraktów, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Europy Północnej.
- Rok 2020 był jednym z najbardziej wymagających w historii działania naszej Grupy z uwagi na panującą pandemię koronawirusa. Przychody netto ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 9,75 mln zł, a zysk netto 0,31 mln zł. W ostatnim kwartale minionego roku skoncentrowaliśmy się na rozwoju naszego kluczowego produktu – platformy do zdalnej obsługi urządzeń. Dzięki DoConnect możliwe jest uwolnienie potencjału drzemiącego w danych IoT. Dostępny rynek na te usługi w Europie jest wart prawie 3 mld euro. Zaangażowaliśmy doświadczonych ekspertów z Finlandii, Danii i Białorusi do naszego zespołu. Chcemy rozszerzać naszą działalność, w szczególności w krajach nordyckich, ponieważ rynek ten oferuje szerokie możliwości w zakresie rozwiązań, które oferujemy – mówi Dmitrij Żatuchin, prezes i założyciel Grupy Kapitałowej DO OK.
Trwające w ostatnich miesiącach rozmowy z klientami z Norwegii i Estonii, zostały sfinalizowane z początkiem 2021 roku. Pierwszy z kontraktów dotyczy przygotowania mobilnej aplikacji dla produktów z kategorii lokalizatorów GPS dla zwierząt, drugi aplikacji dla klienta z branży e-commerce.
DO OK jest w procesie zmiany modelu biznesowego dla klientów platformy DoConnect, celem jej rozwoju z usługi (PaaS) w stronę oprogramowania do analizy danych (BDaaS). W budowaniu kanałów dotarcia do nowych klientów spółkę wspiera Microsoft Polska.
Ponadto, w związku z rozszerzeniem działalności w zakresie konsultingu, spółka przygotowała założenia rozbudowy procesu mapowania ścieżki klienta (ang. customer journey). Działanie to ma docelowo przyczynić się do precyzyjnej identyfikacji doświadczeń i preferencji użytkownika, a przez to, zwiększyć konkurencyjność i rentowność danej firmy.
W IV kwartale minionego roku, w ramach rozbudowy zespołu odpowiedzialnego za kreowanie nowych czynników wzrostu (dział Growth), DO OK rozpoczęła współpracę ze specjalistami z krajów nordyckich – Finlandii i Danii oraz z nowym marketing managerem. W listopadzie do Grupy dołączyła m.in. Sari Brander, dotychczas związana m.in. z firmami takimi jak Microsoft i działającą w obrębie technologii i usług informatycznych amerykańską PGi.
W tym samym miesiącu firma została wyróżniona w 21. edycji prestiżowego rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2020. Spółka znalazła się na 34. miejscu z ponad 700-procentowym wzrostem przychodów w latach 2016-2019.
- Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że inwestycje we wzrost są motorem rozwoju firmy, który należy budować przede wszystkim od wewnątrz. Nadrzędnym celem całej Grupy DO OK na 2021 rok, jest wdrożenie modelowania efektywności przedsiębiorstwa bazującego na metodzie celów i rezultatów (ang. objectives and key results). W nawiązaniu do tego, w planach mamy nawiązanie współpracy z nowymi specjalistami, pozyskanie kilku dużych klientów, koncentrację na branży IoT (internetu rzeczy) oraz intensyfikację działalności na rynku nordyckim – mówi Dmitrij Żatuchin.
DO OK w odniesieniu do swojego kluczowego produktu – DoConnect – nie wyklucza spin-off’u, a więc wyodrębnienia nowej spółki, jak również pozyskania inwestorów w celu rozwoju platformy.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.